SOMMAR!!

Äntligen, äntligen kom värmen! Och jag hoppas verkligen den är här för att stamnna.
 
Första dagen idag som jag lämnar vinterjackan hemma då det var varmare än 5 grader på morgonen när vi skulle till jobbet! Fatastiskt.
 
Och vilken helg det blev. Hade inga planer alls och så blev det också, vilket var passande då det var massor att göra hemmavid.
 
Jag började helgen med ett pass runt Sundet med Victoria på lördag morgon. Vi körde sammma upplägg som sist. 3 löp intervaller på 6,5 kilometer. Det var tusan så mycket jobbigare på en lördagmorgon än en tidsdag eftermiddag. Men runt kom vi, och sen hann vi med lite Core och lite Acroyoga övningar också.
 
Sen blev det trädgårdspyssel resten av dagen i solen!
Jimmy åkte till Boliden och hämtade en ban-hoj, så nu kommer det bli lite bankörning i sommar. Kanske , kanske jag kan prova köra ochså nu när vi har alla grejer. Han fick tom med sig 2 skinnställ (modell L)...men ändå.
 
Jag fick också klart med mina pallkragar och fyllde dem med jord. Fick tom i fröna på söndag så nu är det i princip klart. Sen kommer det bli lite justeringar å annat piff såklart, men för nu är jag nöjd och det blev så fint och "rent" på gården när den vildvuxna rabatten försvann.
 
På Söndag var det ju Mors dag och vi var upp till Svärmor och hjälpte till att riva deras gamla altan och fick gofika där. Vilma kom hem också. 
För övrigt blev det bara trädgårdsarbete hela söndan med.
 
Nu är det en vecka med ( som det ser ut) värme, så kanske man snart törs plantera ut resten av allt som ska ut ....
 
Till helgen planeras det för en Husvagnsförsta i Jävre, det är vi och några andra vagnar som skall iväg. Det ser jag fram emot.
 
Vi kör vidare. Imorgon är det  1 Juni och den första officiella sommarmånaden och det är 5 veckor kvar till semestern! Bästa tiden framför oss nu med andra ord. 
Lekar på gården hos Victoria. Kanske vi kan få ihop lite spännande acroövningar tillsammans i sommar. Hon är ju som sagt med på allt vad gäller träning!
Har inte övat på mitt hanstående lika mycket på slutet. Jag har ju haft ont i armen och inte velat påfresta den mer än nödvändingt, men jag får nog ta tag i detta nu igen så jag inte förlotar mina färdigheter.
Svärmor bjöd på bubbel på söndag . Riktigt gott!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: