Första veckan gjord.

På ett sätt börjar året liksom om efter semestern...Då startar man som ett "nytt liv" .

Veckan har på det hela gått ganska fort och eftersom det är så lugnt på jobbet blir det inte en vanlig ”arbetar vecka känsla” om ni förstår.

Känns mer som man sitter och kollar läget inför nästa vecka då allt kommer dra igång ordentligt.  Men då är vi redo.

Igår hade jag en riktigt ego kväll.  Blev en ganska lång promenad med Jimmy och Pepsi,   sen snickrade jag lite på mina blivande step pass för hösten.

Jag har inte haft inspiration alls att göra nånting åt det men nu plötsligt fick jag ihop en hel hög med kombinationer.

Jag vet inte vad som fick mig så på hugget, svårt att säga, men det måste ”finnas där” om det skall gå att få ihop nåt vettigt!  Kände mig väldigt nöjd  efteråt.

Sen ägnade jag resten av kvällen åt att tona håret och pyssla med mina naglar.

Jag har ju som inte ägnat dom en enda tanke på flera år mer än att fila ner dom när dom är långa och boka en tid för att fixa dom.

Jag jobbar ju bäst mot ett mål och nu har jag som mission att få dom starka och fina,  men kanske inte så långa.

Upplever nu att det är ganska skönt med kortare naglar. Jag har ju inte kunnat använda fingertopparna riktigt tidigare.

Men jag får se hur det går. Jag köpte lite saker från Depend som kanske kan hjälpa till att hålla dom fina. Jag återkommer om hur det funkar.

Nu är dom som sagt sköra och fula men jag hoppas det skall vara skillnad om en månad eller så. Annars får det bli ett besök hos Anna igen på hennes nya salong i Skellefteå.

B- vitaminer äter jag ju redan sen många år tillbaks så det kanske kan funka med naglarna denna gång, bara jag som sagt kan låta bli att ha dom i munnen hela tiden.

Ha en bra helg alla och hoppas på lite mer sol ……

Nagelbands peeling salva och olja.

Sen lite lack på det, och dom känns faktiskt riktigt hårda och fina efter.

Taggar: Depend;

Dagar som går

Det är verkligen inte roligt med regnet.

Tur man inte jobbade så hårt på strandkroppen i vår haha, det hade isåfall varit helt i onödan eftersom man inte fått visa sig på stranden alls i sommar…

Istället får man vara nöjd att man har lite hull så man håller sig varm om dagarna.

Nu är jag väl ingen riktig strandmänniska som sprättar omkring på stranden  fram och åter, men det är ju skönt att känna sig bekväm dom dagar man är där.

En fin kropp är ju den man själv trivs i oavsett vad andra tycker om den eller hur den ser ut.  Huvudsken är att den  fungerar för det man vill göra med den och att den mår bra, det är min åsikt.

Igår hade vi middagsgäster, Jimmys föräldrar. Jimmy hade grejat med en köttbit och det blev som vanligt gott när min kock är i farten .

Husan (Vilma) hade städat huset, själv for jag och tränade när jag kom hem från jobbet.

Som lyxigt att inte behöva tänka på mat eller hemmet alls denna vecka men å andra sidan får jag istället stiga upp i ottan för att jobba och precis när jag stiger upp 05,15 startar den första VW bussen med thailändska blåbärsplockare från Röda skolan bakom oss, där dom som vanligt huserar i dessa  blåbärstider.

Jag hoppas dom sparar några bär till oss för i år hade jag tänkt fylla frysen med dessa nyttiga bär.

Mamma och pappa har alltid blåbär i morgonfilet och har haft det i många år. Nu på senaste tiden har det kommit fram mer hur himla nyttiga dessa bär egentligen är. Ni som inte redan vet kan läsa mer här.

Sen gäller det bara att komma ihåg att ta fram dem från frysen.

Taggar: blåbär;

Målet är ingenting, vägen är allt

Citat av Robert Broberg som gick bort förra veckan.

Det har varit lite mycket dödsfall runt omkring på slutet.
Whitney Houstons dotter dog ju i dagarna och Magnus Härenstam nyss. Sen har det varit endel tragiska händelser bara nära mig senaste året.

Vill inte ha fler nu.....

Jag har jobbat i två dagar nu och de känns riktigt bra. De har gått fint att komma upp på morgonen och det är bara jag och våran "nya Anna" på kontoret.

Vi får hjälpas åt att göra alla arbetsuppgifter eftersom alla andra på avdelningen har semester, men det är ju ganska lugnt,  ialla fall på sågat just nu,  så det går riktigt bra.

Sen lite trassel och strul får man ju alltid räkna med när inte alla är på plats, men man börjar vara van nu efter 8 år. Man läs sig nånting nytt varje dag.

Idag var en riktigt fin dag och det blev en lånpromenad för mig efter middag.
Tjejerna kom hem igår och Ida for vidare till Vindeln idag. Hon längtade efter Marcus som hon inte sett på nästan en vecka. Vilma pysslar på i sitt rum. Hon har ju varit på vift nästan hela sommaren så lite hemma tid är ju inte fel kan jag tänka mig.

Vi trampar vidare mot helgen som bjuder på lite trevligheter.

Bjuder på en bild från 2013 idag. En fin somarkväll i Bodbysund, dit vi skall på fredag, dock inte med båt eftersom den ligger på land...

Motorn mår inte så bra och det kanske är tur det inte varit så bra väder så vi saknat den, för den har inte varit på hugget alls sen den hamnade i sjön. Vi får se vad som skall hända med den.