Sköna Maj välkommen...

Ser inte att det skall bli nån vidare värme den närmaste veckan tyvärr...
Fick just upp ett minne på FB idag; i fjol hade jag redan burit ut allt i växthuset å slagit på värmen. I år har jag inte ens tömt växhuset efter vintern och har definitivt inte planer på att bära ut nånting än på några veckor.
Det är fortfarande nattkallt och växthuset är så glest att det inte känns lönt att börja köra nån värme där än. Får nog vänta några veckor till är jag rädd...
 
Valborgsmässoafton blev en trevlig tillställning. Tyvärr kunde inte Jennie och Johannes komma eftersom Johannes blev förkyld på fredag, så dom fick stanna hemma, göra Coronatest och sitta i karantän. Som tur var så var det inte Covid han hade, men det visste vi ju inte på Fredag.
 
Vi övriga hade en trevlig kväll även om vi saknade dom två. Erica och Micke kunde ansluta så vi var ett "lagligt" stort gäng som åt middag, sjöng Vårsånger vid våran "majbrasa" och hade det allmänt trevligt.
 
Micke har också haft Covid så det var jag, Jimmy och Erica som var utan antikroppar. Det är ju så märkligt med denna Covid hur en person i ett par kan ligga däckad och jättesjuk men den andra klarar sig. 
 
Jag fick iallafall massor av energi av den kvällen, å även om jag var trött på Lördag så hann jag ändå med att tvätta fönster och måla lite mer i tvättstugan. Det "sprider" sig ju lätt när man börjar  så nu var det några dörrar i källaren som fick sig en omgång och jag skall gå vidare och måla lite andra rum också då jag har både vägg och golvfärg kvar.
 
Vilma var hem en sväng också på torsdag - fredag och hann börja rensa lite bland sina grejer i källaren, så det blev ytterligare en tur på ÅVC med skrot på söndag. Börjar ha rensat ut halva huset snart med en massa gamla grejer, men det är så skönt att få slänga sånt man inte behöver.
 
Nu trampar vi in i Maj och,  som sagt,  ingen värme i sikte än de närmaste 10 dagarna iallafall...
Vårsånger kring våran "Majbrasa" Här Erica och Victoria som tar ton.
Kvällens fantastiska  kock. Som vanligt briljerade han i köket. Det enda jag gjorde var att duka, städa och pyssla, samt diska å stöka bort. 
Han gillar ju att laga mat och det gör inte jag, å jag gillar ju att pyssla och duka och det gör inte han. Dessuton så drar han fram å stökar runt i köket så himmelens när han lagar mat, så jag springer efter å torkar, plockar undan och håller efter...Vi är ett bra team där.
 
 
 
 

Kommentera här: