Kort vecka med problem....

Ja vad ska man säga...
Innan fikat på måndagmorgon hade jag två trailers från Norge stående i Västerås  som inte fick lossa som utlovat, en bil som gått på GPS och kört fast i leran i ett dike utanför Vännäs, samt en massa andra små problem som alltid ska dyka upp. 
Typiskt på en sånhär vecka då allt ska hända. 
Men innan lunch var allt fixat och eftermiddan blev lugnare även om det är mycket som skall iväg på dessa futtiga dagar.
 
En av mina tre kollegor fick sin första dos vaccin  i veckan och jag och den andra av mina kollegor i Skellefteå får den första nästa vecka, vilket känns skönt då vi är i startgroparna att flytta från Norrbölegatan och upp på Solbacken, där vi kommer få sitta i samma kontor alla tre.
Då är det skönt att vi alla är vaccinerade. 
 
Vi håller på röja, slänga , röja å slänga på dagarna då allt som inte ska med i flytten skall slängas. Det är kontorsmöbler, gamla skärmar och en herrans massa gamla avtal å prislistor och dokument från 10 år bakåt. Det blir en del...
 
Hemma funderar jag vidare på växthuset. Håller på svämma över av plantor och jag vill ha ut dem så fort det bara går, men än är det för glest i växthuset för att köra värme och både jag å Jimmy satt å klurade på detta på måndagkvällen. Vi får se om vi lyckas lösa problemet.
 
Jag tränar på med Victoria, och vi avancerar träningen mer och mer. Det är skivstänger, pilatesbollar, vikter, step brädor och bosubollar fulla hennes källare nu. Men vi blir starkare och starkare och det är kul! Ständigt träningsvärk nånstans dessutom. Hon är svår att trötta ut och det är kul! 
Beskedet att Badhuset inte kommer öppna för gruppträning förrän till hösten mest troligt var ju inte så upplyftande, men vi har ju det vi gör ändå så länge.
 
Målningen är klar för tillfället. Jag har tänkt måla mer, men det får bli till hösten, eller när man inte vill vara ute mer. Ska måla väggarna i hallen i källaren, men det kommer ta ett tag, så jag vilar lite från det just nu. Har änu lite ont i min "musarm" och vägg målning är ju inte det bästa för den, så jag vilar lite så hoppas jag att det går över. 
 
Är i startgroparna för ännu ett projekt hemma, och det är alla videoband.
Det är MASSOR som skall föras äver digitalt , så jag måste börja i nån ände och fixa det. Har lånat mig utrustning nu så det är nog bara att sätta igång, men jag vet att jag kommer bli fast i det när jag börjar, så det blir att försöka ta det lite pö om pö tror jag.
 
Imorgon skall vi till Umeå och besikta hojarna, hade hoppats på lite mer än 5 grader och lätt regn, men vi får se. Blir att leta fram utrustningen ikväll.
 
Sen är det lediga dagar blandat med arbetsdagar å en helg på det sen är vi snart inne i v 20 och man kan börja räkna ner till semestern. 
 
Ha en bra Kristihimmelfärds helg alla
Melonerna är värst på att dra iväg. Dom skulle jag vilja få ut i växthuset så dom får börja klättra där, att plantera om dem en gång till ids jag då rent inte.
Vi får se om dom överlever om det drar ut på tiden. Lite har jag tappat sugen nu när det är som det är med växthuset just nu.
Endel å greja med här...
Victorias källare just nu...Men det funkar fint som träningslokal, så länge dom inte ska ha den till annat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: