Energi

Vissa dagar har jag,  som det verkar, hur mycket energi som helst medan den tryter andra dagar. Men oftast måste jag säga att jag "springer", som jag brukar säga hemma.
 
Jag har ju svårt att sitta still nån längre stund oavsett hur trött jag är. Det kryper liksom i kroppen av att göra saker, på gott och ont eftersom jag ibland vill ha med mig Jimmy på saker som skall göras och han är inte riktigt lika full av energi som jag är och då blir jag frustrerad.
 
Måndagar är oftast en bra dag för mig. Jag är ( oftast) utvilad efter helgen och det brukar vara ganska mycket att göra på jobbet, vilket ger mig energi och det är kul! Jag trivs med mitt jobb och när det är hektiskt å mycket att göra mår jag som allra bäst.
 
Igår var en såndär dag när jag hade hur mycket energi som helst. Jag kände mig utvilad å pigg. Jag vet att jag kanske borde spara lite på energin, men det går liksom inte. När den finns där måste jag använda den.
Jag tar hellre en hel kväll med serier om det skulle behövas, vilket jag åxå gör såklart, om jag känner att jag behöver det.
 
Efter jobbet bytte jag bara om å for hem till Victoria och körde ett Tabata pass med henne. Jag hade gjort ett nytt pass där vi använde Bosuboll ( nedan) 
 
 
Med en sån kan man göra mycket kul!
 
 
Under denna Pandemi vår har jag snickrat ihop fler pass än vad jag normalt gör under flera år. Jag testar alla på Victoria som tacksamt kastar sig in i alla mina konstigheter.
Det är kul med en träningskompis som är så "på". Aldrig att hon nekar ett träningspass och är alltid lika sugen på att testa nya saker, och vi får testa vad som funkar å inte och tillsammans komma fram till vilka övningar som är bra å inte.
För en instruktör är det ovärderligt med en sån sparringpartner som alltid är intresserad av nya saker å jag är glad att jag har henne som "testperson".
 
Vi tränar ihop i snitt 2-3 ggr/ vecka i hennes källare som nu ser ut som ett mindre gym.
När vi kört ett pass ett par gånger gör jag ett nytt, så jag kommer ha ett bra lager på övningar när det blir dags att göra pass för Badhusets kunder, när dom nu öppnar igen.
När vi inte kör hårda styrkepass så kan vi ta en promenad och / eller Core.
 
Yogan har dock tyvärr halkat på sidan lite för mig. Jag brukar kasta in några Yoga övningar i mina egna träningar men jag känner att jag skulle behöva gå på ett riktigt Yogapass snart för att få fylla på lite med kunskap å nya ideer.
 
 
Det är inte samma sak att köra med nån på Youtube, eller kolla på bilder, så jag förstår att många här i byn tappar sugen på allt vad träning är nu när man inte får fylla på nånstans då Badhuset är stängt. 
 
Förrutom träningen så har vi även målandet ihop.  Hon i sin, å jag i min källare.
Under slutspelet har vi båda haft "källarprojekt" att roa oss med så vi byter ideer å ger varandra tips även där.
 
Igår när vi tränat å ätit så kastade vi oss båda ner i våra källare å målade. Ja jag måste nog säga att Victoria är lika knasig som jag i det fallet, vilket är otroligt trevligt, att ha en vän som är lika idog som jag!
 
Eftersom detta är min högst personliga plattform så får jag skriva exakt vad jag vill här, så nu säger jag bara: FASEN  så duktiga vi är Victoria!!
Jag har ju både vägg och golvfärg över, så korridoren får sig en liten ansikstlyftning nu.
Här är det ju ingen som ser, förrutom vi i familjen som skall in i nåt av de 4 förråden inkl matkällare som finns här, men det är kul att få det fint även här känner jag.
Från grå/grön/gula väggar till ljusgrå. Sen blir det golvets tur som får samma mörkare gråa färg som tvättstugan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: