Vår...

Då var den första officiella vårdagen här, enligt kalendern iallafall, och det känns nog faktist så också.
Nu när jag är hemma å jobbar så är det ljust då jag stiger upp och det är ljust hela dagen, vilket är så fantastiskt skönt!
 
Det är relativt lungt på jobbet, vilket såklart är ganska trist, men inget att göra nånting åt än så länge. Jag vet ju att det kommer dra igång sen så det är bara att avvakta. Det är rätt bra att det är en lugn period när jag sitter hemma ochså eftersom det såklart är bättre att vara på konrtoret då det drar igång igen. 
 
I övrigt är jag är ganska less på att vara hemma, men det har jag skrivit förut... Det är skönt att få sovmorogon, fint att kunna ha nära till träningslokalen för lunchpassen, men i övrigt är det ganska tråkigt. Men jag har ju iallafall en valmöjlighet att vara hemma eller på kontoret, så det känns ju skönt. Många har inte det ens å är beordrade att bara vara hemma.
 
Helgen blev iallafall som jag hade tänkt mig. Vi tog skotern på lördag fm å åkte ut till Anna och Jörgens nyinköpta stuga på andra sidan sjön och där grillade vi tillsammans med några andra i gänget.
Det var så kul att få träffa lite människor igen och få snacka lite skit, Solen sken en stund och det kändes faktiskt som vår i luften.
 
Sen blev det "Mello" i vanlig ordning på kvällen och nu har vi hört alla låta. Även om det inte var nåt imponerade startfält i lördags heller så var det en kul deltävling, men det hängde nog mest på programledarna och nu är det bara att ladda om för finalen om 2 veckor, som vi faktiskt ska se tillsammans med några andra, där alla utom vi har haft Covid, så det känns ju tryggt, samt kul att ha nåt att se fram emot.
 
Söndag blev en lugn dag med mycket serie tittande för min del. Jag var å tränade en sväng på kvällen men annars hände inte mycket. 
Men nu är det måndag igen och en ny vecka. 
Skall bryta mitt hemmajobbande å återvända till kontoret på onsdag , det känns skönt!
 
En liten andningspaus med vänner på lördag. Det var trevligt! Anna och Jörgens stuga har ett riktigt fint läge , och det skall bli spännande att se vad dom gör med den när dom drar igång renovering å annat, sen blir det ju ett bra utflyktsmål med båten i sommar .
Vi tog skotern över sjön. Lite svåråkt men det gick bra. Detta var min första skotertur på flera år, och jag måste ju ändå säga att jag föredrar hojen framför skotern alla dagar i veckan .
 
 
 
 

Kommentera här: