Mysig kväll mitt i veckan

Vilma kom hem igår och vi hängde hela kvällen. Tog en lång promenad, pratade massor, sen gjorde jag chokladbollar å vi såg Whitney dokumentären "Didn´t we almost have it all". Den va riktigt bra, men sorglig.
 
Jag brukar ju inte va den som varken bakar eller lägger ut recept, men detta kan jag rekommendera. Jag blev så sugen när detta recept dök upp i mitt flöde så jag var tvungen att testa. Goda, nyttiga och inge gluten som jag är lite känslig mot.
 
Tog 5 minuter att göra. 
 
 Här kommer receptet iallafall:
 
2 dl pumpakärnor 
1/2 dl riven kokos
10 kärnfria mjuka torkade dadlar
1/2 dl kakao
2 msk honung
1 msk snabbkaffepulver
1 1/2 msk vatten
2 krm salt
 
Släng allt i en mixer och rulla sen till bollar, vi rullade dem även i kokos sen också. Låt dom stå i kylen en timme å sen är dom klara. Smakar mycket choklad och lite salt. Man känner inte av dadelsmaken alls ( om man nu inte gillar dadlar) .
 
Sätter även fart på magen kan meddelas.
 
 
 
 

Kommentera här: