Mitt i veckan

Tisdag idag.... 2 dagar kvar av denna arbetsvecka. 
 
Igår stannade jag ju i stan . Jag blev så trött när jag kom hem från fjällen  i söndags och damp ner i verkligheten i huset med 200 kilo tvätt fulla golvet i källaren, sand överallt och stökigt i allmänhet. Men nu känns det bättre att ta tag i det. Jag har ju så svårt att låta saker bara vara även om jag försöker att inte påverkas av stök och oordning, men det är svårt. 
 
Livet under vårvintern är ju som på paus lite, då man ännu inte kan börja vara ute å pyssla, så det är som en mellanperiod nu.
Samtidigt som man vill njuta av solen, så lyser den in och visar hur skitigt man har. Det är jobbigt för en person som vill ha det fint.
Men nu är det iallafall Påsk snart och jag har "lejt" världens bästa städare att hjälpa till , Vilma.... 
Hon är ju proffs på detta med städning så hon ska få gå ett varv i huset.
 
Jag hann med tre träningspass iallafall när jag var i stan igår. Jag hade bokat in mig på 360 och det var som full fart. Core, Stride och sen som avslutning "Power flow" ett pass jag varit nyfiken på ett tag.
Det var som en blandning mellan Yoga, funktionell träning och Core eller vad man ska säga. Intervaller med bara kroppen som redskap. Det var ett bra och jobbigt pass.
Däremot kan jag ju säga att de jag å Vickan hållit på med i vinter / vår är ett par strå vassare än de jag var med på igår.
Vi kör verkligen hårt när vi kör måste jag säga och det är kul att känna att man är stark och att kroppen håller. 
Men det var ovanliga rörelser igår så jag lär ha träningsvärk ändå imorgon....
 
Efter träningen gick jag bara hem å la mig på sängen. Vilma var hem en sväng å packade ihop och hon sov hos Sally, så jag å katten hade lägenheten för oss själva och jag sov som en stock. Inget väckte mig vilket var fantastiskt! Sen lite sovmorgon på det mådde jag bara bra av.
 
Vilma och Sallys försök att få in katten i buren för att ta henne till Burträsk igår gick inge vidare. Hon ville bara inte in, så jag skall göra ett försök att få hem henne idag.
Hon måste få komma hem nu så hon kan få vara ute lite. Även om hon är bra på att anpassa sig till några dagar i en liten lägenhet så är det lite synd om henne nu när hon inte kan vara ute.
På vintern är hon ju väldigt stillsam å bara inomhus, men nu vill hon ut, och det syns. Hon sitter på en stol på bordet och kikar ut hela tiden och jag tycker lite synd om henne. 
 
Veckan går vidare ...
Såhär sitter hon på dagarna... å längtar ut. Vilma provade ha henne ute i koppel i helgen, men det var inte riktigt hennes grej. Nu ska hon få komma hem å ut iallafall, men först måste hon genomlida en resa hem i den förhatliga kattburen... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: