Fjällen

Ja då var det dags att dra iväg till fjällen igen.
 
Vi ska åter till JW fina stuga i Tärnaby tillsammans med Ronny och Anna. För att vara säkra på att sköta detta snyggt har vi handlat allt innan, så vi inte skall behöva in i affärer där.
Vi kommer ju givetvis inte heller att hänga på nån Afterski och vi har var sin våning med dusch och toa att vara i.
Stugan rymmer 9 personer så det är gott om plats.
 
Sen är ju planen såklart att vi mest ska vara i backen å härja, så inne ska vi inte vara så mycket hoppas vi.
 
Veckan har varit riktigt bra måste jag säga. Vilma fick sitt efterlägtade jobb på PostNord så hon börjar här i huset i början på April så det blir ju som en nystart för henne. 
 
Hon har funderat hit å dit hur hon ska göra, om hon ska flytta till Umeå eller inte, men nu blev Ida tvungen att säga upp sin lägenhet, så den planen sprack, så PostNord i sommar och sen får vi se. 
 
Jag har ju, som jag sagt tidigare, ett väldigt nära förhållande till tjejerna och då är det omöjligt att inte bli påverkad av allt som händer i deras liv. När dom har det tungt får jag det åxå tungt, när det flyter på så mår jag också bra. Dom är ju duktiga på att berätta saker för mig, Ida kanske mer än Vilma, men på det sättet blir jag också involverad och brukar försöka hjälpa till med det jag kan så gott jag kan. 
 
När vi var i Rödå förra helgen släpade jag hem lite skivstänger från skolan där eftersom dom inte används nu, så dom ligger i Victorias källare numera. Vi har kört två tuffa skivstångspass där i veckan.
De är kul när man är två. Vi peppar varandra att lyfta tungt å ta i, så jag hoppas energin att fortsätta hänger i sig, då kommer vi vara jättestarka innan sommaren haha.
 
Jag har också börjat på projektet måla dörrar på övervåningen. En "sladdis" som blev kvar när vi gjorde om där för ett par år sen. 3 av 5 dörrar är fortfarane gamla teak dörrar, så dom skall bli vita äntligen. Jag pillar på med det om kvällarna så jag har nåt att sysselsätta mig med.
Kommer bli jättebra när det är klart! Sen har jag fler projekt på G som jag hoppas kunna sätta igång med efter det.
 
Men nu är det fjällen som hägrar och jag hoppas på fint väder, bra backar och en trevlig helg för mig och er alla andra
 
Puss så länge
2 Tjuriga tanter som fortsätter hålla igång trots pandemin och stängda lokaler. Jag kan ju smita ner i lokalen å träna när jag vill, men det är roligare att vara två och peppa varandra och nu har ju Victoria ett mindre gym hemma kan man säga.
 
Skivstänger, vikter, step brädor musik, en livs levande instruktör och allt annat som behövs för att köra på "som vanligt".
Det enda vi inte kan köra är spinning pass. Även om detta funkar så längtar vi båda två till vi kan köra på som vanligt nere på Badhuset med alla andra såklart.
En av tre teakdörrar som skall bli vita och få nya handtag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: