Nytt kontor

Ja då va vi på plats....
 
Tänk, vi har vetat om detta i över ett år, men det har känts så långt bort, men nu är vi här. Uppe på Solbacken och i helt nya lokaler och med nya möbler.
 
Mycket, mycket mindre och vi sitter 3 ( 4 när Pauline är här) i ett rum lika stort som vi hade på Martinsons. Jag får lite flaschbacks från den tiden då jag sitter längst in i hörnet på samma sätt som jag gjorde då.
Det jag märker redan, förrutom att det fortfarande är en byggarbetsplats i våningen under, är att man kommer bli mer störd av allas pratande i telefon. Vi sitter ju så nära varandra nu att man inte kan undgå att höra allt alla andra säger. Dessutom är det väldans lyhört i huset, men man kanske vänjer sig. Dock lite jobbigt när man har tinnitus märker jag. 
 
Vi lyckades få upp alla grejer med två bilar och på två svängar under onsdag och otroligt nog funkade alla system och allt direkt så det var bara att börja jobba.
 
Jag har dock kvar en arbetsplats på gamla kontoret så länge vi får ha det kvar. Det känns skönt att kunna vara där om jag vill vara närmare stan om det är nåt.
 
På tisdag stannade jag kvar i stan å shoppade lite efter jobbet , åt middag med Vilma och sen for vi hem å frossade glass å såg serier. Riktigt mysigt.
 
Min fot spökar fortfarande så jag törs inte gå långt eller springa alls. Var ner på badhuset på onsdagkväll och körde ett spinningpass med mig sjäv, men även det kändes illa i foten, men på måndag skall jag ju få visa upp den. 
 
Nu är det snart helg iallafall och det blir en helg utan planer än så länge. Blir väl endel utepyssel å annnat kan jag tänka mig. Jag hoppas på bra väder såklart men det ser väl sisådär ut.
 
Vi kör på.
Vårt lilla kontor. Janne och Appes arbetsplatser
Min lilla hörna. Trångt om utrymme, men man får anpassa sig. Mitt emot mig sitter pauline de dagar hon är här, men det är inte så ofta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: