Vår i luften

Man blir ju alltid lika försiktigt hoppfull när det börjar vara sol ute. 
Igår var det 8 grader varmt och sol och det droppade från taket och snön åkte med ett brak från hustaket, trots att vi har snörasskydd. Det var en ordentlig mängd snö på taket så det var tur att inte snön rev med sig skydden också. 
 
Dagarna har varit ganska lika som förra veckan med ett undantag att jag åkte till Umeå på tisdag. Satt i Ida och Marcus lägenhet och jobbade med katterna som enda sällskap och sen var jag till Anna och fick mig nya naglar, åt middag med Ida och Marcus och åkte hem sen. 
Träffade ingen annan men ändå var det så fantastiskt härligt att få lämna byn. Köra bil och se en annan stad en stund. Det lyfte den dagen.
 
Sen igår kom Vilma hem och det lyfte den kvällen. Man behöver inte så mycket för att få lite glädje i vardagen numera. 
 
Jag har legat på och tränat ganska hårt i veckan och det känns i kroppen idag. Jag är slut och trött och har ont överallt. Ett 60 minuters Tabata, ett hårt skivstångspass och ett 60 mintuers spinning senaste dagarna sitter fint i kroppen. 
Jag försöker verkligen hålla ångan uppe men det är svårt nu. En känsla jag delar med mina övriga instruktörs kollegor på Badhuset. Vi alla längtar verkligen efter att få ta emot deltagare men vi vet att det kommer att dröja och nu när läget är som det är så känns det mer å mer som det är att sikta in sig på hösten tyvärr. 
 
Till skillnad från de som inte tränar så frekvent så älskar jag verkligen känslan av träningsvärk. Det är så himla skönt att känna att man använt kroppen. I veckan har jag varit så arg, frustrerad och less och det finns inget som biter så bra på den känslan som ett riktigt HÅRT träningspass. Då får jag fokusera på annat och när jag blir riktigt trött orkar jag inte känna annat än just trötthet och det är så skönt!
 
Nu är det iallafall helg igen och vi HAR faktiskt planer imorgon!!! 
Förhoppningsvis är det fint väder och då ska vi ta skotern tillsammans med några andra och fara å grilla korv. Det ser jag fram emot massor. Bara att få vara ute och hänga med andra sköna människor!
Sen är det väl Mello i vanlig ordning på kvällen, men i övrigt  inte så mycket mer. Jag hoppas på SOL iallafall så man kan hänga ute de sista skälvande dagarna på den sista vintermånaden. 
 
Har inte fotat nånting alls i veckan heller, men jag kan bjuda på en bild på hur långt mina små körsbärtomater kommit om nån är intresserad av det .
Dessa har jag odlat i flera år. Sorten heter "Vilma" och producerar massor av små söta godingar.
 
Dom blir som små buskar och tar inte så mycket plats på höjden i växthuset. Har inga andra tomater i år då dom mest bildar en djungel i växthuset. Jag ska försöka få Melonerna att ge frukt i år, så dom ska få den platsen, samt gurkan. Det är ju det vi mest äter. Tomaterna är mest bara jag som äter.
Sen har jag ju min specialitet chilin såklart.
Men mest energi kommer jag att lägga på min nya köksträdgård som jag skall anlägga så fort det bara går. Det krävs en hel del underarbete på den, så odlingen kanske inte blir så stor just i år, men lite skall jag nog hinna få ner i jorden. 
 
Trevlig helg alla!
Sköra små "Vilma" tomater. Öste inte på så många av dom heller. Har ju varit lite sparsam i år för att orka lägga massor av kärlek på de få jag har istället för att odla en djungel som jag ite hinner ta hand om.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: