Sista februariveckan

Om en vecka är det 1 Mars, den första officiella vårmånaden.
 
Men än känns det inte som vintern har tänkt släppa taget om oss. Det har varit både kallt och snöigt den sista veckan så det känns inte som vår i luften just nu iallafall.
 
Jag skulle kunna kopiera förra måndagens inlägg nästan rakt av, för det ser likadant ut än. Det enda som händer är att spidningen tycks öka här i Burträsk så jag är hemma och jobbar ännu.
 
Helgen blev likadan som förra, i princip. Final i "På spåret" på fredagkväll, "Mello" på lördag, som för övrigt var ganska dåligt. Det kan vara att jag är så trött på allt som gör att jag inte ens orkar uppskatta Mello låtarna, men jag tycker det över lag är riktigt kassa bidrag i år. Dom jag trodde skulle gå vidare gick vidare, men annars var det Leif å Billy som var behållningen, dom som jag inte ens tycker är roliga i vanliga fall, så illa var det med andra ord.
 
Grabbarna har varit på annat i helgen så det har bara varit jag å Jimmy hemma. Jag har matat lite serier, vi har haft Pepsi i helgen, Jimmy har skottat snö och jag har tvingat mig att träna. 
 
Jag är sjukt less nu, på i princip allt! Å framför allt på mig själv som jag tvingas umgås med utan avbrott och utan annat sällskap. Denna period är verkligen påfrestande för alla och när man inte kan planera nåt riktigt kul eller vet hur närmaste tiden ska bli så är det bara sååååå tråkigt!
 
Pratade med mamma å pappa igår och dom är ju fortfarande positiva trots att dom varit isolerade i skogen mer eller mindre ett helt år. Men snart är det dags för dom att få sina sprutor och då kanske vi törs åka dit å hälsa på på riktigt! Dom har inte fått en kram av sina barn eller barnbarn på ett helt år!!
 
Eftersom det inte händer nånting så har jag inte heller tagit ett enda foto i helgen...
Detta är från i fjol när jag å Anna var å såg Mello på plats i Luleå. Det var genrepet då så vi visste inte att Mariette skulle gå vidare direkt. Men hon var bra 
Jag å Anna laddade för party, å det blev det också. En sjukt knasig men trevlig kväll. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: