Födelsedag i fjällen

Blev ju en fantastiskt härlig helg i vackra Tärnafjällen.
Vi hade ju räknat med -20 grader och kanske inte så mycket skidåkning, men på fredag var det -11 i backen och solen sken. Väldigt lite snö var det, men jag, Jimmy och Johannes  åkte ett par timmar i Ingemarbacken.
Ida och Marcus vaknade till liv under em å åkte dom med några timmar. Dom bodde ju i Peters lägenhet mitt i Anjabacken.
 
Blev lite afterski ute vid brasan som Jennie fixat med och sen middag och "på spåret". Vi var ganska tidigt isäng och därmed ganska tidigt uppe på lördag. (eller allt är ju relativt, men vid 9 tiden var vi på benen, alla utom  Jimmy som alltid sover lite extra länge )
 
Då tog vi bilen till Hemavan, åkte gondolen upp och lunchade på restaurang Björken mitt i backen. Gott.
Sen blev det spa för mig å Jennie medans grabbarna fixade middag. 
 
Ida och Marcus kom och åt med oss också och jag blev firad både av dom och av hela Rödå gänget under "teams träffen" senare på kvällen.
 
Vi hann se Mello låtarna som för övrigt var riktigt dåliga såhär första programmet. Vi hoppade röstningarna och spelade Kahoot resten av kvällen istället. En mycket trevlig dag och kväll som inte heller blev så himla sen.
 
Söndag var det bara att rulla hemöver. Det var 10 grader kallt och solen sken så det var en härlig dag det med och väldigt vacker resa hem i det snöiga landskapet. 
 
Vi tackar framför allt Jennie och Johannes som vi verkligen trivs att hänga med och som är så trevliga och lättsamma att umgås med, för att vi fick vara i deras fina stuga och för sällskapet, samt såklart Tärnaby som bjöd på fint väder!
 
Nu längtar vi redan till nästa resa vecka 12, då vi ska upp med Ronny och Anna.
 
Väl hemma var det bara att ta tag i verkligheten igen med allt vad det innebär .....
 
Lite bilder från helgen 
Jimmy och Johannes på toppen av Ingemarbacken
Anjabacken är inte igång, men vi var ändå där och åkte i snöhögarna
En vy man aldrig ledsnar på. Jag har säkert 100 bilder på just denna vy i kameran. Ryfjället ser olika ut varje gång beroende på vädret och ljuset. 
Jennie hade ordnat med lite spa grejer, så medans grabbarna lagade mat myste vi i bastun.
Tryffelmarinerad ryggbiff med Hasselbackspotatis, rödvinssås och hemslagen Bea blev det till middag. Mums .
Ida och Marcus var med oss under kvällen
Fick födelsedagspresent av tjejerna..
...och av Jimmy. Dessa var fantastiska. Värme sulor. Dom passade perfekt i pjäxorna men även i mina promenadskor. Appstyrda såklart :-) Så man justerar bara in värmen eftersom. Jag som alltid brukar frysa i pjäxorna frös inte alls.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: