Mitt i veckan

Farten på dagar och veckor har ökat och jag börjar få svårt att hinna med i svängarna.
I tisdags var det 3 grader på morgonen när jag skulle ta hojen till jobbet, så jag jobbade hemma en stund för att det skulle krypa upp lite i grader.
När man börjar ana minusgrader om en inte alltför lång framtid är det massor som ska göras hemma.
Det är blommor som ska in, växthus som ska tömmas, och planering av grönsaksland ska göras klart. Bär å svamp ska plockas å allt möjligt.
 
I måndags kväll var det en såndär fantastiskt fin kväll, så jag å Jimmy var å vandrade runt i skogarna och plockade blåbär. Fina stora bär hittade vi å fick ihop 10 liter. Så nu tror jag vi har så vi klarar oss kanske till jul iallafall. Vi har så liten frys att vi inte får plats med så mycket mer nu. Tankarna på en större eller en till frys kommer alltid i dessa dagar, men än har vi inte kommit till skott med det.
 
I tisdags stannade jag hos Vilma. Vi tog en sedvanlig sushi middag på stan å sen shoppade vi lite saker bland annat till bröllopet men även tyg till gardiner för VIlma. 
Sen satt hon hela kvällen å sydde på dom tills tråden tog slut. Jag blev imponerad av hennes tålamod, då jag själv inte har nåt sånt när det kommer till symaskinen. 
 
I övrigt laddar å planerar vi för lördagens bröllop. Så det är fullt i skallen
 
"Bärbilen" Med denna kommer vi ut i skog å mark på ställen där Skodan är för låg
Fina kvällar nu... Man bara önskar att det kunde vara såhär ett par vekor till, men mörkret kommer snabbt nu på kvällarna.
 
 
 
 

Kommentera här: