Kollegor från förr

Många olika jobb har jag haft i mina dagar, men aldrig att jag varit i ett sånt gäng som åren på Martinsons.
Vi gick igenom så mycket tillsammans och under de år som Annica satt i Bygdsiljum hade vi himla trevligt.
Arbetet med det nya datasystemen gjorde ju att vi fick kämpa hårt periodvis och det slet på alla och på oss som gäng. Såhär i efterhand var det ju jäkligt rörigt, och jag förstår inte hur vi orkade, eller det gjorde vi väl inte heller,  men vi hade ändå skoj och det var högt i tak och ett sjujäkla arbete gjorde vi trots allt. Ett riktigt bra team trots att vi alla är så olika, eller kanske just därför.
Mitt i all så blev jag å Jimmy ett par och det ställde ju till det under en period.
 
Våran dåvarande chef PO har jag inte sett sen han blev sjukskriven på hösten 2014 men det var som om tiden stått still när han kom till oss i Lördags. Det var så himla kul å se alla igen och kvällen gick fort. Vi snackade lite gamla minnen, åt gott och vips var klockan mot midnatt. Jag hade förberett lite grejer, men inget av det hann vi med, eller det kändes inte som det behövdes helt enkelt. 
En mycket trevlig kväll och det var kul också att de respektive hängde på. Annicas Urban och Annas Erik har jag ju träffat tidigare, men POs  Anna var en ny bekantskap.
 
 
Jimmy, PO, Annica , Anna och jag. Det gamla "Dreamteamet" Några år äldre, lite andra hårfärger, men i övrigt samma gäng med samma humor och dynamik.
 
 
 
 
 

Kommentera här: