Energifylld helg

Ibland klumpar saker ihop sig lite, som denna helg. Massor av trevligheter sker på endast tre dagar. Maxat med andra ord.
Men just nu passade det mig alldeles perfekt. Både att det hände saker hela tiden men också att jag fick hänga med så mycket trevliga människor hela helgen och inte alls behövde tänka på allt som ska göras hemma eller vad som ska hända framöver. Här och nu bara helt enkelt och det krävdes inget engagemang av mig för ovanlighets skull. Jag bara gled med hela helgen utan att hålla i nåt eller vara ansvarig för mat eller annat. 
 
Fredag efter jobbet åkte vi direkt till Lufta camping och Husvagnssistan. 5 vagnar och så vi i stuga. Jag var tyvärr helt slut den kvällen och orkade inte riktigt hålla igång som vanligt, men det är ju okej det med att bara "vara med".
Jag hade iallafall trevligt, vi åt gott på restaurangen och sen satt vi ute vid elden å snackade till jag lämnade sällskapet vid  22 tiden å gick och la mig.
På morgonen efter gick vi tjejer en promenad i det fina vädret innan vi packade ihop och åkte hemöver.
 
Eftersom jag skulle bort på middag på kvällen så tog jag det vädigt lugnt hela dagen och vilade mycket. Inte så många knop hemma med andra ord och det var skönt,  jag behövde det.
Klockan 5 var det dags för Bokcirkel/Vinlotteri hos Marie. 7 glada damer var vi som åt gott, snackade en massa skit och skrattade hela kvällen. Lite piggare än kvällen innan var jag och det kändes bra.
 
På söndagmorgon packade jag ihop mig å mina saker i bilen och drog mot mamma å pappa. Sen var vi ute i skogen och plockade svamp ett par timmar och det var skönt att se att dom båda var på benen trots att dom båda legat sjuka i en ordentlig förkylning hela veckan. Men dom båda har lämnat Corona tester och det var negativt som tur var, så även om dom var trötta å hängiga så orkade dom en lugn svamp sväng där vi fick ihop 1 kilo gula / trattkantareller. Skog, mark och höst luft är ju en riktigt bra medicin mort allt, och det var så vackert i skogen med alla färger.
 
Efter det en snabb duch å så åkte jag till Umeå för "Halv åtta hos mig" middag hos Anna. Vi har ju träffats nu i 7 år och ätit hos varandra.
Denna gång var temat lite svårknäckt, men till slut kom vi fram till att det var "Disney" . Vi fick massor av god mat å dryck som vanligt,  pratade om livet och allt runt det och som vanligt var även denna kvällen en rikigt höjdare. Precis vad jag behövde.
Jag sov hos Jennie och jag var så MÄTT när jag skulle somna, kan inte minnas sist jag var så mätt. jag var till å med mätt när jag vaknade i morse.
 
Jobbar på kontoret i Umeå idag och det är ju inte dumt att ha endast 10 minuter till jobbet ibland. Dock lite längre hem då, men jag gillar att köra bil och har inga problem med den långa vägen. En bra ljudbok bara så går resan i ett nafs.
 
Nu blir det en lite upphackad vecka  eftersom jag ska tillbaks hit på torsdag för att lasra ena ögat. Men det passar bra att få göra det nu innan det börjar vara mörkt när man skall till jobbet på morgonen. 
 
Lite bilder från helgen då. 
Tänk ändå så många fina människor jag har runt mig och i mitt liv. Härliga, underbara, glada , okomplicerade och trevliga människor. Några av dem är mig riktigt nära, personer jag litar på och som jag kan prata med allt om.
Det är nåt som jag behöver mellan varven och jag uppskattar er alla, hela högen! Puss på er!
Härliga husvagnssiste gänget. 
Fr vä. Nicklas och Carola, Robert och Ingela, Thomas, Lars, Jimmy, Katarina och Tomas och längst fram Victoria och Lena
 
Tjejerna från i Lördags
Fr vä. Erica, Annica, Marie ( värdinnan för kvällen) , Pamela, Jeanette, Anna och jag. Saknades gjorde Sanne som inte kunde vara med.
Jag vann inga vinflaskor denna gång heller, det var Erica som drog hem storvinsten
Glad Erica och besviken Marie haha
Pappa och mamma i svampskogen 
Vi fick äta riktiga frikadeller till varmrätt. Komplett med musik från Lady och Lufsen...
Så himla gott. Även här har vi ett vinlotteri men jag vann inget ikväll heller. Men nästa gång kanske det är min tur.
 
Då är det bara att bita tag i denna vecka med allt vad den kan ha med sig . 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: