Klämdag

Det är ju ingen nyhet att såna här konstiga veckor ställer till det en del i mitt jobb, men med god planering så brukar det lösa sig.
Även Norge har haft en röd torsdag och för min del är det ju alltid bättre när det är stängt även där.
 
Jag jobbar hemifrån idag. Ingen av de andra i pendlar bilen skulle in, Jimmy behöver bilen och det är lite för kallt än på morgonen för att våga sig på hojen. Kanske till veckan att man kan börja ta den till jobbet. Men när det är under 4 grader är det lite för kallt  det kan dessutom vara halt. Senare på dagen är det inga problem. 
 
I övrigt så blev de tre första dagarna på veckan ganska normala. Jag var riktigt trött på måndag efter min tidiga morgon, så det blev en tidig kväll.
Tisdag kämde jag in 2 träningspass. Ett på lunchen och sen ett Yoga pass hos Dara på kvällen, så onsdag fick bli en vilodag.
På onsdagkväll tog vi en liten random tur till Nicke å Lena å blev kvar där till efter midnatt. Vi skulle bara dit en sväng å kolla på deras nya uterum, men det var så trevligt så det blev en lång sväng.
 
En ledig torsdag på det som spenderades till största delen i växthuset. Nu har vi fått igång bevattningen och det börjar spira där inne. Jag var lite orolig att allt skulle frysa när det varit så kalla nätter, men nu verkar det vänt så jag kanske inte behöver bädda med fiberdukar varenda natt.
 
Ikväll kommer tjejerna hem, vi tänkte grilla och nu kan vi ju sitta i uterummet hoppas jag så Jimmys föräldrar vågar komma hit å äta med oss. Vi har inte haft premiärmiddag där ute än, så det är hög tid. 
Nicklas å Jimmy på onsdag. Vi har ju MC intresset ihop med Nicklas och Lena så vi lär ses en del i sommar hoppas jag. Tyvärr blev det ju ingen Finlands resa i år med dom, men vi flyttar fram den till 2021 å hoppas på bättre tider då. Ett jättefint uterum har dom byggt iallafall, och där satt vi hela kvällen.
Jimmy har fått igång bevattnigen i växthuset.. Den drivs av solceller på utsidan och släpper ut lite vatten hela tiden,  så det ska bli spännande att se hur det funkar.
Kolla lilla klasen vindruvor! Den ena av vinrankorna är mer produktiv än den andra, finns några såna här små klasar redan, så det blir iallafall lite druvor senare i sommar. 

Kommentera här: