Dofter...

Nu måste jag prata om detta med dofter...
Nångång i början av 2000- talet fick jag en parfym av barnens pappa som jag haft sen det. Jag blev totoalt förälskad i doften och den är fortfarande som sagt min favorit och jag har inte  hittat nånting i närheten ens.
Jag pratar om denna: 
Under alla år har jag letat å letat efter nåntig att ha mera som "vardag". Många dofter har jag testat men inte riktigt blivt nöjd med nån av dem. 
 
I början av året kom jag av en händelse i kontakt med "Sniph".
 
Man prenumererar helt enkelt på dofter. Det kommer en ny varje månad och det är bara en liten flaska som ska räcka en månad om man använder den varje dag. Tänkte att det kan vara en bra idé så kanske det dyker upp nån passande doft tillslut.
Nu har jag fått några leveranser och de flesta är sådär. Ingen än som jag riktigt fastnat för. Nån är rent helt fel, så den ligger bara i lådan som så många andra jag köpt tidigare. Men de flesta funkar som vardagsparfym och det är lite kul att ha några å välja på. 
 
När man börjar prenumerera får man svara på lite frågor och sen hamnar man i en kategori som skall passa en, man får såklart byta kategori senare om det inte känns rätt. 
Finns både herr och dam och jag  kan rekomendera idén för det är lika spännande varje gång det ramlar in en ny doft i brevlådan.
Blir man förälskad går det att beställa en större flaska. Passar mig helt perfekt. 
Här kan ni kolla om det verkar intressant. 
 
 
Det jag märkt är att jag och Jimmy inte alls har samma smak vad gäller dofter för mig. Det han tycker doftar bra, känner jag sådär inför å tvärt om. Han är så kräsen att det egentligen bara är "Light Blue" som fallit honom helt  i smaken och det är för övrigt den enda hittills som vi tycker samma om. 
 
Jag har bett honom leta när han hänger på flygplatser, men det slutar med att han kommer hem och har testat manliga parfymer istället. Tror jag får leta själv ....
Jag väntar fortfarande på att  DOFTEN ska dimpa ner i brevlådan. Tills vidare använder jag till  vardags de småflaskor jag får,  och Light Blue vid "högtidligare" tillfällen. Jag vill ju inte använda den varje dag så man blir less heller...
 
Dessa söta småflaskor.... Det kom med en minibehållare där man petar in den parfym man för tillfället använder mest, så kan man enkelt rymma den i väskan. Sen har jag märkt upp mina med de små ettiketter som följde med i början, så jag ska ha lite koll på vilken som är vad, för namnet på själva doften är helt okända än så länge. 
 
 
 

Kommentera här: