Pyssel

Ja jag lovade ju uppdatera ang hur det går med mitt "knypplande".
Har nu petat på några veckor och det är ju så kul!
 
Precis som jag hade tänkt så är det vila för min stökiga hjärna. Jag måste fokusera på att räkna stygn å hålla reda på nyanser och det går inte för en liten stund att släppa koncentrationen. 
Jag har försökt sitta en timme varje kväll innan jag går isäng och det är otroligt avslappnande. 
Några gånger har jag satt mig på balkongen på baksidan och haft solen som belysning. Helt underbart!
 
Såhär långt har jag kommit iallafall...
Det går sakta, men det går framåt och ögonen funkar fint trots pillet. Har dock en extra lampa på så jag inte ska behöva överanstränga dem i onödan. Men kul är det å fint blir det, eller hur?
Sen märker jag ju att det är svårare att pilla med de ljusa färgerna på vit väv. Får tänka på det när jag tar tag i nästa projekt, samt storleken på väven. Just denna var lämplig för mig, man får prova sig fram helt enkelt!
 

Kommentera här: