Midsommar 2020

Ja man kan ju inte klaga på vädret!
Vad jag kan se på alla sociala medier så verkar varenda människa haft en fantastisk midommar! Varmt, härligt, vänner och glädje. Det känns verkligen som alla behövde detta i år efter den tråkiga vår som varit.
 
Vi var inget undantag. Vi har haft precis lika härligt!
Vi började torsdag efter jobbet med en AW tillsammans med Victoria och Lars , som vi pendlar med.
På Midsommarafton blev det lite pyssel på gården innan det var dags att krypa in i midsommarstassen å åka iväg till Ljusvattnet tillsammans med Katharina och Tomas i deras fina Buick. Jag gillar ju att köra den, så jag utnämde mig snabbt till chaufför.
 
Det var lite spännande att åka iväg å vara med folk som man inte känner,  förrutiom Katta å Tomas då. Men det blev en riktigt trevlig kväll. Vädret var magiskt, stugan låg fantastiskt till, det var varmt , soligt, inga myggor att tala om, god mat, lekar och bara glada människor. Massor av kids i olika åldrar, några hundar och full rulle kan man säga!
Strax efter 23 var vi ganska nöjda, så då packade vi ihop å tog några varv i byn med bilen innan vi såsmåningom parkerade strax efter midnatt.
 
Midsommardagen var jag sååååå trött! Trots att jag varit nykter på midsommarafton så kändes det inte så. Ont i skallen, trött å slut i hela kroppen. Jag bestämde mig för att inte göra många knop alls den dagen för att få vila ut på riktigt!
Så det blev att ligga i solen varvat med att hasa runt på gården å tvätta nån tvätt osv... 
Inga barn var hemma heller så det blev en riktigt återhämtning för mig! 
 
På Söndag skulle båten sjösättas efter diverse fix. Vilma och hennes kompis Sally kom, och vi åkte ut på Långnset där vi blev liggande hela dagen. Sen var vi hem å vilade lite innan vi åkte tillbaks å grillade i kvällssol tillsammans med 2 andra par, helt magiskt!
 
Nu är det 2 hela veckor kvar och det känns verkligen som man kommer få kämpa in i det sista nu för att orka,  framför allt att stiga upp på morgnarna. Jag kommer köra hoj så mycket det går fram till semestern.
Nästa vecka är det bara jag å Jimmy som ska in, då alla andra är lediga,  då kanske jag kan lura med honom på hojen nån morgon. 
Jag å Vickan 
Balkonghäng på kvällen. Precis där solen är här på bilden, har det stått en massa träd fram bara för nån vecka sen då dom togs ner, vilket gjorde vårat balkonghäng ännu bättre kvällstid! Dock lyser solen numera rakt in i sovrummert på kvällen, så mörkläggningsgardiner är inhandlade för att vi ska kunna sova.
Katten firade midsommar i sängen. Värmen gör att hon mest är ute och aktiv nattetid. 
Lyckades inte fota nånting alls under kvällen förrutom denna bild på Micke, som tillsammans med Catrine var dom som ordnat hela dagen / kvällen
Tomas , Jag å Katharina senare på kvällen, när vi kört några varv i byn, tittat in på en anna fest å lyssnat på musik å skrålat ut det sista innan jag parkerade Buicken efter en riktigt trevlig kväll. 
Kvällsol på Långnäset på söndag. Magiskt att sitta här å bara njuta ett par timmar
 
 
 

Kommentera här: