Högsommar i Juni

Jösses vilken värmebölja som rullade in över oss under helgen!
Men så härligt. Man fick verkligen semesterkänning och det kändes om möjligt ännu tyngre att få sig iväg på jobbet i morse.
 
Det blev en bra helg också. Fredag satt jag och Jimmy ute hela kvällen. Vi åt gott och lyssnade på musik i vanlig ordning.
 
på Lördag var det typ 30 grader ute! Jag startade morgonen som alltid: En 30 minuters promnenad , samt ett par övningar i gymet. Sen är det liksom gjort, före frukost! Jätteskönt.
 
Vilma kom hem å jag grejade på i rabatterna å stökade runt på gården innan det var dags för Bokcirkel lunch hos Anna klockan 13. Vi satt ute å det va ju så himla skönt!
Gott och trevligt dessutom och vi har som vanligt mycket satt snacka om.
 
Senare på em var vi 5 hojar som åkte till Furögrunds hamncafe och åt middag. Vilma hängde med åxå, och det var så trevligt att få lite sällskap på hojen.
Hon är väl inte riktigt lika begeistrad som vi andra, men det gick bra iallfall.
 
Söndag blev det premär på Långnäset. Vi fick ta bilen dock eftersom båten ligger på land å väntar på lite servce, men det gick bra det med. Blev premiärdopp i sjön för i år!
 
Nu är det några dagar kvar till midsommar, sen är det 2 veckor kvar innan semester. Både jag och Jimmy känner oss ganska slitna, så det ska bli skönt med lite ledigt!
 
Bokcirkel gänget, nästan fulltaligt denna gång, bara Sanne som inte var med:
Marie, Anna ( dagens värdinna) , Erica, Jag, Pamela, Annica och Jeanette
Vilma på Furögrunds hamncafé. Blev en räkmacka för mig å en Caesarsallad för henne
Blev några dopp i sjön på söndag. Till och med Vilma badade. Då är det varmt i vattnet, för hon är lite badkruka numera. 
 
 
 

Kommentera här: