Söndag

Det bästa med första helgen då man gått på semester är ju att man inte behöver ställa nån väckarkocka på söndagkväll. 
Eller jag ställer ju klockan på 9 som alla helger, men 05.15...det är 4 veckor till nästa gång och det känns helt fantastiskt skönt!
 
Helgen, och semestern, startade på bästa sätt.
På fredag em bestämde sig Jennie för att komma till Burträsk å åka Buick med oss eftersom hon inte hade nåt annat att göra den kvällen. Så när vi kom hem från jobbet så satt hon där, sötnosen,  i köket. Middan va klar, bubbel fanns framme och det var undanstädat å fint i köket. Kan man tänka sig nåt bättre att komma hem till?
 
Kvällen blev ju åxå supertrevlig. Det slutatde regna och solen kom fram. Vi åkte bil mer eller mindre hela kvällen. Vi startade med att åka till Danne i Bygdsiljum, sen blev det flera svängar med olika passagerare runt byn hela kvällen innan vi såsmåningom rullade hem mot Burträsk vid midnatt.
 
Så på lördag struntade jag i väckarklockan, å steg upp när jag vaknade, vilket ändå blev ungefär samma tid som vanligt.
 
Det regnade mer eller mindre hela dagen, så det blev inte så mycket gjort. Var på en promenad å tränade en sväng annars blev det mest soffan hela dagen.
På kvällen testade vi laga den middag vi ska bjuda på nästa helg när hela "Rödågänget" kommer. Eftersom det är ett hemligt tema så kan jag varken skriva vad vi åt eller visa bilder med risk för att nån av mina Rödå vänner läser detta, men gott blev det iallafall. Mer om temat å vad vi ska äta kommer efter nästa helg.
 
Har sovit riktigt gott i natt så jag var uppe före "tidtabellen" å fick min morgonträning: Promenad, en kvart i gymet å lite handstående och yoga på det. Ser fram emot att få starta mornarna så hela  semestern. 
Vädret var helt okej idag , så lite utepyssel blev det och sen har jag legat å latat mig i solen. 
Nu är klockan strax innan 7 å jag sitter på altanen å skriver. Så himla skönt!
 
Imorgon bär det av hem till mamma å pappa en sväng sen blir det nya naglar hos Anna. En bra start på den första riktiga semesterdagen!
 
Ha nu en fin kväll alla å till er som inte fått eller ska ha semester, kämpa på!
Söta fina fantastiska Jennie när vi kom hem från jobbet på fredag. Jag är så glad att jag har dig i mitt liv. Puss 
 
Vi gjorde några repor med bilen i Bygdsiljum å beökte andra tillställningar. Här är det jag, Jennie, Annette, Malin, Carro och Katta som landande hos Margona och Johan som hade fest i garaget. Margona har jag jobbat med på Martinsons och det visade sig att Jennie kände dom också vilket var riktigt kul!
Jag å "Bjukken" har blivit riktigt bra vänner på slutet å jag gillar verkligen att köra runt med mer eller mindre galna människor i den. Som mest var vi 9 personer i den samtidigt, vilket kanske är ett par för många, men det gick  bra de med. Ett himla liv  hög musik å alla skrålar å sjunger. Det blir riktigt bra stämning en sån kväll å jag älskar det!
Våran nya lounge grupp har vi premiärsuttit i också idag. Den hämtade vi i torsdags men har inte hunnit med att sitta i den förrän nu. Passar riktigt bra på nya altanen. Nu ska det bara piffas lite mer så kommer det blir riktigt fint i hörnan där. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: