Onsdag

Nedräkningen fortsätter....
Snart är det bara 2 dagar kvar till semester och jag längtar! Är så trött å less på typ ALLT!
 
Jag sover jättedåligt, vaknar ofta, är superless på all röra hemma, längtar efter att få ha det fint å städat, men det är ingen idé nu under sommarlovet när det rörs så mycket folk hemma hela tiden. Diskbänken ständigt full å alltid en otömd diskmaskin när man kommer hem. Jag är trött på att plocka å städa efter alla andra å har som helt gett upp. Det får se ut som det gör hemma.... 
 
Det får bli en ordentlig sanering innan nästa helg när Rödå folket kommer, annars får det gro igen.
Jag är trött på att stiga upp på morgonen, trött på att det aldrig är tyst på nätterna, trött på att laga mat, till och med less på jobbet å det brukar jag inte vara. Helt enkelt trött å less på precis ALLT!!
 
Denna semester känns mer behövlig än på många år och jag vet egentligen inte varför. Tror det helt enkelt varit för mycket av allt sista tiden. 
 
Jag märker det tydligt på min tinnitus också, den brusar mer än vanligt å mitt humör går upp å ner och jag drar mig undan mer än vanligt. 
 
Idag är det onsdag, som sagt, och i morse for Jimmy iväg till Fällfors där han ska åka MC på Skellefteå drive center hela dagen.
Det är första gången dom har såna bandagar där å jag hade velat vara med. Tyvärr är det som fel vecka att ta ledigt nu när det är sista veckan jag jobbar innan semestern, och det blev dessutom så kort varsel på dessa dagar så jag fick helt enkelt stanna hemma å jobba istället.
Men det ska bli så kul att höra hur det gått. Kanske ett annat år om det är bättre framförhållning och kanske på en helg eller mitt under semestern att det kan passa bättre för mig å för fler också för den delen. 
 
Men nu knagglar jag mig igenom denna vecka iallafall,  så gott det går, och sen hinner jag förhoppningsvis hämta andan å varva ner ett par veckor innan hösten kommer som inte känns sådär riktigt rolig faktiskt...
Hade ju hoppats på en vecka i solen för att korta ner hösten lite, men så blir det ju inte nu.
Vi får helt enkelt hitta på annat trevligt istället som kan lätta upp den mörkaste tiden.
Men nu är jag sådär pessimistisk igen känner jag. Har ju en hel sommar och semester framför mig att njuta av så jag ska väl inte titta på hösten redan? Men när jag är i detta tillstånd så är det så jag tänker.
Måste försöka styra mina tankar på annat tror jag. Annars blir semestern en enda lång ångest inför hösten å det vill jag ju inte. Jag måste fokusera på att njuta av nuet och det som ligger närmast fram....
 
Jimmy var ut igår å provade skinnstället han lånat för att kunna köra på bana idag. Han skulle dessutom få provköra en riktig ban hoj så det kommer nog att vara en euforisk men väldigt trött man jag får hem ikväll. jag hopas han får en bra dag iallafall. 
 
 

Kommentera här: