Halvåtta i Burträsk

Blir ju lite mindre skrivet under semestern och det är väl bra. Jag håller mig en bra bit från datorn och har inte riktigt kommit överens med appen där man kan skriva inlägg.
 
Nu har vi betat av första semesterveckan och den blev ganska mycket en pysselvecka med en avsluting med  pompa å ståt då Rödå gänget kom på besök.
 
Vi var hem till mamma å pappa på måndag å hämtade ved, och jag fxade nya sommarnaglar hos Anna. Tisdag onsdag å torsdag var vädret sådär och det blev mycket hemmapyssel, handling, städning mm. Sen blev det då äntligen fredag. 
Första halvan av gänget kom på fredag em och vi grillade och snackade hela kvällen. Vilma och Sally dök upp också.
 
På Lördag var det dags för vårat tema! Äntligen, som vi hade funderat å klurat på det i princip sen i fjol när vi drog lappen som talade om vad det skulle vara för nåt.
Temat var "Anglosaxiskt" men efter en massa googlande å letande så klurande slutade det med att vi döpte om det till "England" för att kunna hitta nåt recept som gick att laga och göra nåt bra av.
 
Det blev morotssoppa med scones till förrätt, fisch and chips till varmrätt och en vit chokladmousse till efterätt. Såklart med Engelska tillbehör och dryck.
 
Lekar , sktatt å en massa tokigheter i vanlig ordning och vi skrålade på till klockan var närmare 2 på natten.
Jag höll mig till öl och cider som jag å Vilma kommit överens om och det gjorde att jag höll mig alert hela kvällen.
På söndag var det himla härligt väder och gänget blev kvar till fram på eftermiddan. 
Sen var vi helt slut å och hängde i soffan resten av kvällen.
 
Nu väntar en ny vecka som redan är fylld av aktiviteter och trevligheter. Vi börjar idag med att fira Jimmys mamma som har lite kalas och middag hemma.
 
Ha en bra vecka alla och håll tummarna för att det blir lite strandväder igen snart.
 
Eftersom jag var fullt upptagen av att fixa med mat å lekar å vi dessutom hade lite mobilförbud under lördag så blev det inte så mycket bilder taget. Snodde några  av Anna och Jennie som hann fram med kameran.
Det åskade å regnade under lunchen , så picnicen blev inomhus, men det var lika gott ändå
Vi hann ju precis få klart uteplatsen och ställde partytältet över eftersom det var lite ostadigt väder. Funkade finfint 
Anna fick till en snygg bild under middan. Detta är förätten
Hade lånat lekar av Katarina och Victoria som är så himla uppfinningsrika när det kommer till den biten. 
 
 
 

Kommentera här: