Rast och Vila ( å träning såklart)

Om förra helgen var en "umgås med vänner och familj " helg så blev detta en helg för återhämtning och vila.
Det behövde vi nog båda två. Jimmy blev såklart sjuk också, han fick ont i halsen och lite feber och mot slutet av helgen bröt det ut i en ordentlig förkylning. Men han drog iväg söderut i morse iallafall. Hoppas han piggnar till så han orkar med en helg i fjällen. Då blir det allt annat än vila...
 
Vila behöver i min värld inte menas att hoppa över träningen, så det gjorde jag såklart inte denna helg heller. 
I lördags körde jag igenom mitt multispinning pass, för att på söndag em köra det med deltagare. Det var tuffare än jag hade tänkt mig men det var åxå roligare än jag trodde. Det är ju en sak att köra själv å en sak med deltagare. Dom kan lyfta ett pass på ett sätt man inte anar när man är på kammaren å övar.
Samma var det med step passet i torsdags. Det trodde jag inte heller skulle vara så jobbigt som det var...eller kul heller för den delen.
Men det var åxå deltagarna som hjälpte till att lyfta mig å passet till en trevlig nivå. 
Efter multispinningen på söndag  det blev det middagspaus, sen avslutade jag söndan med ett ganska fysiskt Yoga flow med Dara i Åbyn.
Sen var det bara å gå isäng....
 
Både min Apple watch och Paolo peppar mig lite extra denna månad att hålla igång, kanske inte stenhårt, men verkligen få ihop mina 30 minuter av träning/ dag.  Så  idag blev det ett Core pass på lunchen, vilket gör att jag nu ikväll kan ligga i sängen å se serier heeeeela långa kvällen med gott samvete, vilket jag åxå tänkte göra.
 
Imorgon är en annan dag och då blir det annan träning. Så idag är väl mer eller mindre en "vilodag" kan jag tycka...Observera att jag dock inte pressar på kroppen för mycket , även om det kanske kan verka så. Jag känner mig i fin form efter förra veckans "detox" och så länge det känns bra tränar jag på. Men jag lyssnar på kroppen och skulle den börja protestera får jag slå av på takten. Men än så "smider jag medans järnet är varmt" så att säga. 
 
Jag började måndag förmiddan på ett roligt sätt iallafall. En av våra åkare som kör mellan Celsa i Mo i rana ( som jag besökte förra vintern) och  Celsa i Vännäs flera gånger / vecka hade en tur till Skellefteå idag för ovanlighets skull. Han hade ett stål lass med sig från Celsa å skulle lossa det på Stena. Så jag liftade med honom dit å va med under lossning. Himla kul å se resultatet av de man fixar å grejar med. Kul åxå att träffa Jesper ( åkaren) som jag pratar med flera gånger i veckan å även  personalen på Stena som tar hand om de vi kör dit.
 
Så det var dagens "utanför de vanliga" happening 
 
 
Snygg bil iallafall. Den är bara ett halvår och den här är i farten ett par gånger i veckan i min värld. Förrutom att se till at han har lass at hämta  på Celsa i Mo i Rana skall det fixas dokument för honom så han får köra lagligt mellan Norge och Sverige. Papper både för tullen å Norska Vegvesen ska vara i ordning.
 
Idag var det bara 12 meters stål, men han tar 18 meter på denna när han drar ut trailern.. 
 
Ja det var lite nörderi från mitt arbete det... 
Lastbilar har ju inte intresserat mig nämnvärt fram till för ca 15 år sen när jag började plugga logistik. Sen har dom varit en naturlig del av mitt liv kan man säga. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: