Pusselbitar

Vi brukar ju alltid säga att vi är som pusselbitar jag å Jimmy. Så har det känts sen vi träffades och blev ett par.
Det är som vi kompletterar varandra på ett väldigt bra sätt även fast vi är så himla olika, eller kanske just därför. 
 
Vi har egentligen inte alls så många sidor som är lika när jag tänker efter. Jag är extremt organiserad och vill ha koll på saker långt i förväg. Han är precis tvärt om, han är "här och nu" och vad som händer efter det blir ett senare problem.
Han kan äta vad som helst å hur mycket som helst å jag kan inte ens sväva ut lite så har jag lag på mig 2 kilo. Han är kvällspigg och morgontrött och jag är kvällstrött och morgonpigg. Jag överlever inte utan frukost eller alla andra måltider, han kan struta i att äta nästan en hel dag. Han gillar att stå i centrum , jag hatar det , förrutom när jag leder eller står på scen i olika sammanhang. Han är en riktig tävlingsmänniska, jag är tvärt om. Jag är alltid i tid, han är alltid precis eller strax efter utsatt tid, Jag har ett stort bekräftelsebehov, han vet att han är bra ( ler ).Jag är mer nyfiken  och vill se mig om i världen, han är mer en hemmakille. Jag springer på å går an hemma, medans han lätt kan chilla i soffan en hel dag. Jag brusar upp å blir lätt arg medans han har väldigt lång stubin. ... osv. jag kan hålla på hur länge som helst... Men jag tror att det är just detta som gör att vi kopletterat varandra så bra. Men även att vi ryker ihop mellan varven. 
 
Men olikheterna har lärt oss mycket om livet och att anpassa oss och som jag sa i början av vårat förhållande:  "Han är en riktig utmaning" , så känner jag fortfarande. 
 
Vi trivs varandras sällskap och har aldrig tråkigt tillsammans. Jag drar gärna  iväg honom på saker som han inte skulle komma på själv att göra medans han puschar mig att gå över gränser och utmana mina demoner, fobier  och rädslor. 
Vi kan diskutera i timmar så länge vi inte berör de ämnen som vi blir ovänner av.  Han gillar att laga mat vilket inte är min starka sida, men jag älskar att hänga med honom i köket å göra de jag kan. Där kan vi åxå lätt spendera en helkväll med bra musik och en öl. 
 
Helt enkelt två väldigt olika människor men som ändå passar ihop...
Hur galen jag än kan bli på honom ibland så finns det ingen förrutom mina barn som jag skulle vilja spendera tid på en öde ö med. Vi har aldrig tråkigt och det finns alltid nåt att prata om och vi är verkligen fortfarande helt galet förälskade i varandra ...
 
Denna helg är ganska utan planer. Vi börjar med en typisk "JimmyochMagganhemmaenfredagkvällutanplaner" med att laga en god middag och äta sent och sen kanske spela ett parti schack eller nå som vi kan göra när vi bara är vi två hemma. Eller så händer nåt annat under kvällen som vi inte planerat ännu. 
Hur som helst så ska vi ha en härlig helg min pusselbit å jag, å det hoppas jag ni alla ska ha åxå.
Min julklapp till oss. Precis som allting annat så är vi olika även här, Jimmy är dålig på att använda smycken å jag älskar det!
Men jag få påminna honom att ta detta på sig  :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: