Chili season

Ä N T L I G E N
I veckan kunde jag inte hålla mig längre. Nu har jag planterat mina Chilifrön...
Dom kan ju behöva lite mer tid på sig än melon och gurka så nu är dom i jorden.
 
Tidigare år har jag varit så duktig att skriva vilken sort det är och försökt hålla isär dem. Men i slutändan har jag ändå mixat alla i inläggningarna / chutneyn och inser att det inte spelar nån roill.. Små/ stora/ starka/ svaga/gröna/ röda/ lila...alla samsas ändå .
Så nu hade jag en mix av frön från i fjol som åkte ner i jorden, samt att jag köpte ett brev med 5 olika sorter blandat åxå.
Chilipeppar är de enda jag har koll på för jag hade kvar ett brev från ifjol.
Blir det plantor av alla kommer det bli MASSOR!! Jag får se hur jag ska rymma allt. Men det kommer inte bli krukor i år. Jag ska göra bäddar, då kan vi använda bevattningssystemet som jag köpte för nåt år sen. Men eftersom vi verkar konsumera en ordentlig mängd chili i våran familj, så lär det behövas...
 
Ska bli såååååå spännande. Det känns på nå vis som att våren är på G när man får börja med frön...
 
 
Äntligen! Nu är det bara å vänta å hoppas ...

Kommentera här: