Måndag v 51

Veckorna går fort nu och det får dom gärna göra så det blir ett nytt år, så vi får ett fungerande vaccin. 
Själv har jag funderat hit och dit om just vaccinet, men jag har bestsämt mig för att ta det iallafall.
Det blir väl ändå inte min tur förrän senare under 2021. Huvudsaken mamma och pappa får det först iallafall så kanske man kan träffa dom på riktigt snart. Längtar efter en kram som vi inte fått ge varandra på snart ett helt år.
 
Helgen är över och den blev lugn och stillsam som vanligt. Det blev lite oroligt här i torsdags då vi fick veta att en av dom som pendlar med oss har bekräftad Covid, så även hans fru som är en av mina bästa vänner här i byn.
Dock har vi inte umgåtts annat än utomhus senaste veckorna, men Jimmy och Dennis åkte i samma bil i tisdags då han blev sjuk. Men vi har då inga symptom än, så vi karade oss kanske. Jag fick tillbaks mitt Covid test i fredags oh det var negativt tack och lov.
 
Jimmy kom hem med en ny frys i fredags och sen drog vi iväg till Rödå där vi träffade våra vänner utomhus kring en eld medans vi väntade på köttet. Det var så trevligt att träffa dom alla igen. Man längtar ju efter att få hänga på riktigt. men detta var så bra det kunde bli i dessa tider. Lite skitnack runt en eld är ju inte fy skam. En korv och en fredagsdrink dessutom.
 
På lördag och söndag var ju aktivieteten given. Att ta hand om de kring 50 kilo kött som vi hämtat. Vi kokade biljong, styckade å malde på hela helgen så nu har vi både den gamla och den nya frysen full med kött som kommer räcka ett bra tag! Känns bra.
 
En ny vecka nu då och det är den sista hela veckan innan jul. Jag fortsätter jobba hemma liksom många av mina kollegor i Umeå gör. Det känns som Coronan finns överallt och man får bara så lov att hålla sig hemma och isolerad.
 
Veckan blir väl som de tidigare veckorna. Jobba, äta, träna, mata serier och sova...typ.
Ska filma nåt pass på badhuset också så det finns att lägga ut till alla som vill träna. Denna gång filar jag på ett Tabata-Step pass. Vi får se hur det går.
 
Vi kämpar på. 10 dagar till jul å de va väl tusan om man inte skulle hålla sig frisk sista dagarna nu då...
 
Ha en bra vecka alla 
Jimmy på Lördag med delar av köttet. Vi fick hjälp av Janne via "Teams" att sortera ut vad som var vad...
Ser fram emot några riktigt bra middagar framöver.
 

Kommentera här: