Sista Augusti

Även om juli inte var sådär jättebra så var ju både juni och augusti riktigt fina denna sommar måste man väl säga.
Det är fortfarande fina dagar men kallt på morgnarna. Vi har inte haft några minusgrader hemma än men det har varit ner mot 3 grader nån natt så det är väl inte så långt bort.
Som det ser ut ska hela denna vecka vara fin och det känns ju bra med tanke på bröllopet på lördag då vigseln skall vara utomhus. 
 
Helgen blev bra iallafall. En del pyssel på gården som vanligt på lördag och bröllopsfestplanering,
Sen blev det en middag på stan tillsammans med vänner, mycket trevligt!
Vi hade tänkt oss på världshuset, men det var fullbokat så det fick bli Rustique i Skellefteå istället. Vi var 8 glada Burträskare som åt middag och skrattade bort en kväll på stan. Väldigt kul! Å endel planer smiddes som jag hoppas jag kan berätta mer om senare. 
 
På Söndag kom det värsta hagelskuren mitt på dagen som följdes av ett mer eller mindre intensivt rgnande så det blev inte riktigt lika mycket gjort på gården som jag hade tänkt. Men nu är jag igång med ny projekt..Det är en hel rabatt som ska slaktas och dit skall det ett trädgårdsland istället.
Känns spännande. 
Men trots väder å annat fick jag massor gjort  tycker jag. Jag och Vilma hann plocka in bär från buskarna, jag gjorde klart hjortronlikören som stått till sig i källaren, gjorde krusbärsmarmelad och lagade endel mat på söndag för veckan som kommer. Så jag känner mig nöjd med helgen.
 
Denna vecka kommer uppslukas av planeringen för lördagens fest som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Det är lite speciellt att vara världpar, det är  på oss det hänger om festen blir bra eller inte kan man ju lugnt säga. Men vi hoppas vi fått ihop en bra program.
Vackra morgnar nu. Detta är helt utan filter. Taget vid kajen halv 10 på lördagmorgon på min sedvanliga morgonpromenad.
Detta är min rabatt som skall bort. Så detta är "före " bilden.
Efterbilden kommer nästa sommar då jag fått ordning på den. Det är en helt vildvuxen rabatt med bara gröna icke blommande perenna växter. Har aldrig riktigt fått nån ordning på den, så det blir att ägna vinten åt att fundera på hur jag skall lägga upp det nästa år.
Jag å Jimmy redo för en kväll på stan. 
Jag och systrarna Jenny, Anna och Marie. Grabbarna fick inte vara med på bild :-)
 

Kommentera här: