Fredag

Ja då var första vecka gjord och den rullade ju på ganska snabbt ändå. Man kommer fort in i rutinerna.
Det jobbigaste är väl att man återgår till att vara trött. Nog har jag varit det under semestern också, men då kan man ju bara lägga ikull sig en stund om det behövs, men nu är man ju sittande på en stol hela dagar så det är ju lite jobbigare att hålla sig pigg.
Det är ännu så länge inte nån större fart på jobbet heller så det kan bli lite dötid mellan varven, men jag hoppas det blir mer att göra såsmåningom. Alla har inte kommit tllbaks efter semestern än heller, så vi har inte full styrka.
 
Jag har ju ett bröllop att fundera på också. Jimmys syster ska gifta sig den 5 september och jag å Jimmy ska som hålla i trådarna lite där, så det blir endel planerande kring det. Vi är ju rätt olika jag å Jimmy. Jag vill vara ute i god tid och planera och göra klart, medan han kommer vakna upp typ kvällen innan och börja fundera på vad vi ska hitta på. Men jag har lärt mig att det är bra att vara förberedd när han väl vaknar, för då brukar det hända saker. 
 
Veckan blev iallafall ganska maxad kvällstid och det är ju bra. Jag hade tänkt försöka hålla i den rutinen med en promenad och en sväng på gymet varje dag, eller dom dagar det funkar, fram till det börjar vara mörkt å kallt och passen drar igång på allvar. Det känns skönt att inte träna så hårt än. Dessutom hoppas jag att Yogan i Åbyn ska komma igång snart. jag har pillat på med det på egen hand i sommar och det skulle vara bra att få en riktig genomkörare med instruktör snart.
 
Vilma var hem en kväll. Jimmy bytte startmotor på hennes bil och hon stannade över natten. Det var som trevligt att få lite tid med henne sådär. 
I går var vi ut med Burträsk MC en sväng. Vi är ju några som träffas å kör när andan faller på.
Igår var vi 10 hojar å 13 personer som rullade en sväng. Vi var å åt på Isboden i Skellefteå först sen tog vi en tur på lite krokigvägar. Mycket trevligt. Fick ihop kring 15 mil tror jag bestämt. 
 
Nu har vi packat å laddat husvagnen och efter jobbet drar vi  iväg til Holmträsk med Rödå gänget för året "Surkräfta". Ska bli trevligt!
 
Hoppas ni får en bra helg alla, det vet jag att jag kommer få. Med det gäng vi ska hänga finns inga andra alternativ. Jag har aldrig haft en tråkig kväll med dessa underbart trevliga,  knasiga och mysiga vänner.
Ganska mäktigt ändå när vi alla 10 kommer brummande genom stan. Man väcker lite uppmärksamhet. Det är alla sorts hojar med och ett glatt och trevligt gäng som älskar att köra. Jag tror dock aldrig att vi varit så många som vi var igår. Kul också att det var en till tjej med som körde, förrutom dom som åker med såklart. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: