Mamma

Idag fyller min älskade mamma 80 år!!
 
I början av året,  när vi pratade om hennes födeledag,  så sa hon att hon ville ha en stor fest. Öppet hus och massor av folk och en trevlig dag att minnas.
 
Som hon formulerade det så sa hon att hon varit på så många begravningar på slutet där det varit mycket folk och så många trevliga minnen. Hon ville också ha det, men vara med själv såklart, så en fest skulle det bli.
 
 Jag tog semester för att hjälpa till och tanken var ett öppet hus hemma på Rödåliden för alla som ville komma, och det skulle bli många,  vet jag av erfarenhet.
 
Sång och musik och många roliga berättelser, för ordna fester det kan hon,  mamma.
Men så blev det ju inte nu då Corona satte stopp för det.
Istället har hon och hennes lillebror Rune,  som blir 75 i sommar, bestämt att slå ihop och ha en sommarfest i slutet på juli så jag hoppas Corona isoleingen är över då och att alla är friska och krya. 
 
I Söndags var vi ju in som snabbast med lite mat och preseneter till dom båda och idag får vi sjunga för henne på Skype kanske . 
Hon har ju pappa iallfall och det känns bra. Dom här två är som ett svanpar. Dom har hållit ihop hela livet i vått och torrt och verkar fortfarande  ha ett bra liv tillsammans.
Dom har mycket gemensamt som sången, musiken , träning och mat, intresset för djur och natur, och allt annat som hör "farmen till" .
 
Jag hoppas du får en bra födelsedag mamma, och en STOR kram ska du få när allt detta är över!
 
Mamma och pappa i söndags. Dom har hunnit städa och vårfixa huset nu när det inte är nånting i deras annars fullspäckade kalender. 
Vi tänker på dig idag mamma  och du ska få bli firad senare,  det lovar jag. 
 

Kommentera här: