Halvåtta i Corona tider

Helgen blev som jag gissat. En lugn en. 
 
Både fredag och lördag var vi isäng tidigt å det betyder att jag var uppe tidigt både lördag å söndag morgon. På Lördag hade jag promenerat, tränat i gymet och kört lite yoga innan klockan var 9.
 
Men det är skönt det med. 
Lite hemmapyssel blev det. Förberedelser för våren som är i antågande. Tog ut min cykel på ett långpass på lördag då jag följde Jimmy när han åkte 1.5 mil rullskidor i motvind. 
På Lördagkväll fick jag köket för mig själv å lagade Paols Lasagne. Fick godkänt av både Jimmy å kidsen å det kändes ju bra.
 
Söndag em bar det iväg till Rödå. VIlma följde med som chaufför och vi hade lastat bilen med div saker till mamma å pappa. Presenter från både oss och Jimmys föräldrar och saker dom beställt från affären. Pappa hade ju sin födelsedag på söndan och mamma fyller 80 på torsdag.
 
Vi hade tänkt lämna grejerna på bron, men mamma tyckte vi skulle komma in en stund. Så vi gick in, höll avstånd och fick med oss lite av pappas hemlagade glutenfria prinsesstårta.
Det kändes konstigt att inte få krama om dom alls , utan bara gå in med grejer och så ut igen som hastigast...
 
Men det var fint å se dem iallafall. Dom verkar ha det bara bra där ute i skogen.
 
Sen blev det då middag hos Berit på Rödånäs. Temat var "Naturligt" vilket är ett ganska flummigt tema. Men maten var fantastiskt i vanligt ordning och det var såå kul att träffa alla även om vi inte kunde krama om varandra som vi brukar. Men vi hade mycket att prata om som vanligt och det var skönt att se att endel saker iallafall är sig likt. 
 
Jag åkte med Anna in till stan sen och sov hos Ida.
Idag är det dags för återbesök på Memira, mer om det senare.
 
Ha en bra måndag alla 
 
Berit, Britta, Jennie och Anna. Mer avstånd än vanligt på en sån här middag. men maten var fantastisk!
Varmrätten. Röding med messmörssås. En riktigt höjdare!
 
 

Kommentera här: