Fredag igen

Det känns skönt med helg även om livet är satt lite på paus just nu.
Man kan ju inte annat än försöka hitta på saker hemmavid. 
 
Vilma har kommit hem på obestämd tid. Hon är utan inkomst just nu så vi får kanske antälla henne som "husa" ett par veckor. Det behövs sannerligen nån som tar hand om saker hemma å hon är bra på det så jag tycker hon ska ha nån sorts lön för besväret. Vi får ägna helgen åt löneförhandlingar kanske.
 
I pendlarbilen börjar det vara tunt vissa dagar. Några är beordrade att jobba hemifrån så vi får planera dag för vem som ska köra å när.  För mig och Jimmy funkar det ju att sitta hemma om det skulle behövas, vilket jag också gjorde igår. Det är inte optimalt ergonomiskt att sitta hemma men det funkar och det är ju tur. 
På måndag skall jag på återbesök på Memira men eftersom jag inte längre får sitta på kontoret i Umeå så får det bli nån annan variant , har inte klurat klart på det än.
 
Jag skall  till Rödå på söndag enligt plan och äta middag med mina "Halvåtta" brudar. Vi är ju bara 5 stycken och är alla friska så hoppas jag det bli av. Jag längtar verkligen efter att få hänga med dom.
 
På lördag har jag planerat att ta över köket för en gångs skull,  och laga Paolo Robertos Lasagne al forno som jag blev så sugen på. Vi får se hur det går. Helg middagarna är ju annars Jimmys territorium.
 
Vi trampar vidare i dessa Corona tider och fortsätter att följa alla restrektioner och rekommendationer.
 
En som är skönt omedveten om allt som händer och som håller mig sällskap de dagar jag jobbar hemma. Hon är överlycklig nu att Vilma är hemma så hon har en säng med en människa i att sova hos på nätterna.
 
 
 

Kommentera här: