22 år idag!

22 år har gått riktigt fort, men ändå inte...
Ida föddes på morgonen den 1 april 1998 på Kalix BB efter 24 långa timmar av värkar.
 
Hon kom ut med sugklocka då hon inte hade lust att titta ut för egen maskin. Och precis sån är hon. Hon går ofta egna vägar å har så gjort alltid. 
 
Hon var tidig med att pierca näsan och färga håret blått. Mot strömmen , eller kanske stilskapande? Många fäljde ju efter,  iallafall när det gäller piercing och hårfärg, men vart hon fått alla ideer ifrån det vet jag inte. Sen att hon fortfarande är blåhårig är ju lite coolt. 
 
Hon valde El programmet på gymnasiet och var enda tjej i klassen från år 2. Hon har, liksom jag gjorde, ofta hängt med grabbar under uppväxten och hon har många killkompisar. På jobbet har hon också oftast varit enda tjej på gott och ont. Det är inte alltid lätt att vara enda tjej i ett mansdominerat yrke, även om det blir mer å mer tjejer som väljer El.
 
Jag kan inte säga att det var enkelt alla gånger att uppfostra henne, men nu är hon väldigt enkel att hänga med och det gör jag gärna. Det känns som att vad som än som händer så klarar hon av situationen.
Hon är stark och positiv även om det såklart är jobbiga perioder mellan varven. Den autoimmuna hypotyreos hon diagsostiserades med 2014 har inte altid varit så lätt att lära sig leva med, men hon håller koll, är noga med att ta sina prover och är väldigt välinformerad om sjukdommen, så där behöver jag inte oroa mig.
 
I början av året blev hon uppsagd pga arbetsbrist, men hon har legat i å sökt jobb och det har gett resultat och den bästa presenten av alla just nu är väl att hon börjar sitt nya arbete just idag på sin födelsedag. Bravida Umeå är nu hennes arbetsgivare och det känns skönt. Det sitter sällan fast nånstans hos henne och när hon väl fått en ide är det full fart mot målet!
 
Killen hon hängt med mer eller mindre senaste halvåret är Marcus. En trevlig, positiv å glad kille som känns rätt för henne ( tycker jag iallafall) Hon har än så länge kvar sin lägenhet, men frågan är om hon inte blir sambo inom den närmaste tiden. Lägenheten hade jag hoppats Vilma skulle ta, men just i dessa oroliga Corona tider så vet man ju inte.
 
Jag är så otroligt stolt över dig Ida, och jag hoppas du får en kanon dag på nya jobbet och att du blir firad på de sätt en 22 åring ska bli firad.
Sen hoppas jag du och Marcus kommer förbi Burträsk under påsken så vi får fira lite på riktigt!
 
Älskar dig min illa blå sötnos !
Med ett leende på läpparna för en gångs skull på bild. Men det är så jag ser dig oftast. Du är glad, och full av energi. Men när du väl hamnar i sleep mode så kan det vara så en bra stund. Sova är inga problem när du väl går isäng om kvällarna/ nätterna. En nattmänniska har du alltid varit sen du va liten
 
 

Kommentera här: