Höst

Det är nåt speciellt med att stänga växthuset och dra ut värmekabeln....
Då är det som höst på riktigt.
Igår gjorde jag det. Tog in allt allt som fanns kvar att skörda där inne, plockade också  in de få äpplen vårat lilla träd fått, samt morötterna. Nu kan vintern få komma..
 
Det har inte bivit riktigt lika myclet chili i år, och melonerna hann inte med att växa till sig så jag skall försöka göra om lite inför nästa år.
Det är ju så himla kul att hålla på med, men jag har nog inte riktigt dom "gröna fingrar" som krävs för att få allt perfekt. Men det bli bättre och bättre.
Nästa år blir att satsa på lite fler olika sorter av allt, men inte lika mycket mängd. Men tanke på mängden chili som går åt i våran familj under året så skall jag försöka lägga krut på det, samt på meloner, då jag tycker det är så fräsigt att ha egna. Jag skall också fokusera på de kryddor vi använt mest under detta år. 
 
Tomater och gurka är ju trevligt också, men kanske inte så många plantor som i år. Ska börja planera lite under vintern hur man kan få til det bättre, samt att få det praktiskt när vi nu har införskaffat en bevattningsanläggning som vi inte fått igång än. Lite annat runt växthuset vill jag åxå få till. så det blir nästa års projekt. 
Nu är ju garaget på plats å huset målat. Lite småfix kvar bara sen är alla de tråkiga projekten ur världen. 
 
De sista chillisarna, några tomater, gurkor, vidruvor, meloner, äpplen och morötter... 
 

Kommentera här: