Då vare gjort

De va en spännade morgon må jag säga.
Jag var himla nervös för operationen. Men den gick bra. Dom är duktiga på Memira. Trevliga och väldigt måna om att man skall få en bra upplevelse av det hela. Men det ör klart, det kostar ju en del att gå igenom så det är väl bara att förvänta sig att man skall bli behandlad väl.
 
Jennie var snäll å körde mig både dit och hem till Ida efter, då Ida är i Luleå å jobbar. 
 
Det började med att jag fick en massa ögondroppar som gjorde att mina pupiller blev stora som tefat. Sen fick jag lugnande och fick sitta å vänta en stund. 
Själva operationen tog typ 10 minuter per öga och var inte så hemskt som jag trodde. Man fick ligga å kolla in i en stark lampa medan dom tog ut den gamla linsen och satte in den nya. Lite obehags känslor fick jag när dom meddelade att den gamla linsen var ute å jag förstod att jag låg där med ett öga utan lins ...men fort vare gjort att få in den nya.
 
Sen var det lite suddigt seende efter och jag var mycket känslig mot ljus. Men jag vilade en stund när jag kom till Ida, sen var allt som bra. Jag tog en promend till Coop och handlade och kunde SE!!! 
Jag sitter åxå å skriver detta helt sjäv utan glasögon, och det känns helt overkligt. 
Det är lite dubbelseende och när jag kollar på lampor blir det ett par "ringar" runt ljuskällan, men annars är det som helt bra bara, sådär på en gång!
 
Jag har sett serier och vilat i Idas lägenhet och  skall äta middag på en stund då hon just återvänt från Luleå. 
Allt känns bara helt perfekt just nu. Får se hur det är imorgon 
 
Skillnaden på pupillen före och efter dropparna innan operationen...
Mina vänner de närmaste tre veckorna. 
 
 

Kommentera här: