Ögon uppdatering

Ja det kanke är på sin plats med en liten uppdatering.
 
Nu är det ju 1,5 månad sen operationen och det går fortfarande bra. Jag har haft känning av "trötta " och svidande ögon framför allt vissa kvällar.
Kan inte säga om det är då jag gjort nåt speciellt, det bara kommer. Då blir jag extremt ljuskänslig och det svider och tåras. Jag kontaktade Memira direkt och fick ögondroppar. Tydligen så blir man trött och torr i ögonen ibland av okänd anledning. När jag fick dessa droppar så försvann problemet. Jag droppar 6 ggr / dag eller vid behov. Men jag försöker göra det 6 ggr/ dag, då håller sig ögonen fräscha och bra och jag slipper problemet. 
Om tröttheten och svidet ändå kommer så går det över efter ett tag när jag droppat.
Dom är verkligen på hugget på Memira. Dom ville jag skulle komma in direkt om det inte blev bättre med dropparna. Annars är det inbokat en 3 månders kontroll efter nyår. 
Mörkret är fortfarande de svåraste. Särskilt vid bilkörning. Starka lampor på mötande bilar kan sticka till lite.
Men det går så himla bra och jag är verkligen supernöjd fortfarande!
 
Räddaren i nöden under den torra / mörka tiden. Jag förstår ju nu hur mycket man egentligen anstränger ögonen under vintern.

Kommentera här: