Långhelg

Kändes som det blev en lång helg, å extra lång eftersom vi fick oss en timme extra på söndag.
Luleå var ju trevligt som vanligt ( trots vädret) . Vi bodde på Stadshotellet vilket jag oftast gjort de senaste gånger jag varit upp...
Hann jobba lite innan vi drog i väg på Bistro Norrland där vi åt gott. Sen tog vi bussen ut till Coop arena. Det är då första gången på massor av år som jag åker buss i den stan. 
Schowen var verkligen mycket av allt. Vi ( läs jag) fick både skratta å gråta då sketcher blandades med musik å dans.. Vad jag inte visste är ju att Mia är riktigt bra på att sjunga! Hon sjöng flera låtar under kvällen. 
Hon satte åxå ribban ganska direkt med vad det hela skulle handla om och jag kan ju säga att det blev nog lite som en shock för de få män som va där och inte riktgt visste vad dom hängt med på. 
Jag hade väl inte heller 100 koll egentligen på vad det hela var å kanske skulle ha uppskattat det hela mer om jag hade suttit med ett gäng tjejer. För en del saker kanske inte var så roligt ur en mans synvinkel, men Jimmy skrattade då iallafall, även om jag nästan tycket det var pinsamt å hans vägnar. 
Han tyckte också  att den förra schowen hon gjorde för några år sedan var bättre och det kan jag förstå även om jag inte sett den.  2 timmar gick hur som helst  snabbt och lika snabbt var vi tillbaks på hotellet efter en bra kväll.
 
Dagen efter blev det lite shopping i ett Luleå som fortfarande inte ville visa upp sig från den bästa sidan vädermässigt. 
Men vi fick gjort det som skulle göras och sen åkte vi hem. Jimmy var "disco vakt" på fredagkväll på Petters klass disco, så han var borta. Men Vilma kom å höll mig sällskap. Vi såg Idol å sen gick vi isäng...
Lördag kväll var jag på bokcirkel hos Jeanette tillsammans med ett glatt gäng tjejer som jag känner mer och mindre bra. Vi åt gott , snackade, skrattade , pratade böcker, och lottade ut vinflaskor ... Jag blev dock utan vin denna gång. Men en mycket trevlig kväll. 
Söndag blev en slö dag fram till 15 då Jimmy hängde med på mitt "Multispinning" pass och sen hade jag bokat in mig på Yoga klockan 19. Så det blev en tuff avslutning på helgen så det var skönt att få krypa ner i sängen och skeda redan vid halv 10.
Detta med skedningen är för övrigt nåt vi fortfarande gör alla kvällar vi kan. Det är supermysigt och en bra avslutning på dagen.
 
Nu väntar en tjurig blå vecka. äen om fredag är halvdag för många ( men inte för oss) .  så det är bara att bita tag i allt å jobba på...
Lite bilder...
 
 
Så kul när Viulma får bestämma vad jag ska ha påå mig...
Många var det i Coop arena å ändå var det många platser som gapade tomma på sina håll. 
Jimmy fick lyssna både på Mia Skäringer och vara i Luleå Hockeys hemmaarena på en å samma gång. Tur jag var med som stöd :-)
Denna bok var den vi hade läst. Nu väntar en Camilla Läckberg till nästa gång, efter nyår.
Fr vä. Annica och Pamela
Fr hö Erika , Marie och Jeanette
 
 

Kommentera här: