DETOX

Ja nu är det dags igen. Brukar ju göra detta under januari månad, men nu har jag ju haft så stora problem med ryggen under en lång period och tänkte att en riktig DETOX skulle kunna göra nåt åt saken. Mitt Curamin ätande ska jag fortsätta med, det väntar jag mig inget resultat av än på nån månad, men jag är LESS på ryggen, less på att ha värk när jag ska sova och less på att inte kunna vara igång som vanligt. Det känns som jag har feber i musklerna och det är allmänt bara trist att inte kunna vara igång utan att det gör ont hela tiden. Träningen är inte kul när man får ont under / efter och även yogan gör ont. Allt gör ont helt enkelt.

Förr om åren brukade jag fasta en vecka lite då å då, men sist jag gjorde det, när Ida var nyfödd, så blev jag så sjuk att jag var tvungen att avbryta det hela. Så det jag skall göra nu är att utgå från ett fasteschema, så jag har köpt ett fastepaket för enkelhetens skull, men jag skall även äta frukt, grönsaker och bär för att inte bli så sjuk som sist.

Det jag ska undvika är kött / fisk, mjöl/mejeri produkter, socker, kaffe ( kommer bli tufft) och snus ( kommer bli ännu tuffare) och alkohol såklart under 7 dagar.

Jag börjar denna vecka med att trappa ner på kaffet från 4 koppar till 2 å så småningom bara en å till helgen har jag tänkt klara mig utan :-O.  Å sen dra ner på allt annat som jag ska undvika under nästa vecka, för att göra det hela smidigare. Men vecka 41 kommer jag inte va så kul å ha å göra med, i alla fall inte i början av veckan. Men jag vet av erfarenhet att det blir lättare efter dag 3-4 å sen brukar man må som en prinsessa.

Har aldrig testat denna varianten så det ska bli spännande att ”utsätta” mig för en sån prövning. Men man måste ju prova allt, och jag ingen aning om hur jag kommer att reagera på detta.

Jag återkommer under nästa vecka hur det går…

För enkelhetens skull beställde jag ett fastepaket, men kommer fylla ut det med grönsaker , frukt och bär. Jag tänkte börja på söndag...

 

 

 

 

Kommentera här: