Black Week å annat

Mitt i Black friday veckan, å det är ju en vecka som inte går nån förbi. Det verkar bara växa detta  å hela veckan är som svart nu tydligen.

I Postnord världen har man laddat för denna vecka ända sen i vårs. Denna period nu å fram till mellandagsreorna är peaken på året för paket sidan.

För mig är det inte någon skillnad. Det är en lugn period nu och det är lite halvsegt vissa dagar. Men man får försöka göra så gott man kan med det. Min gamla chef PO s ord ringer i mina öron ännu , 10 år senare. När vi hade det lugnt på Martinsons sa han ”Passa på å njut nu, ni vet hur det kommer se ut om ett par månader”…

Jag minns att jag tom skrev upp det på vår anslagstavla. Datumet och texten Inget händer för att vi skulle komma ihåg det när den galna perioden började.

Men de va då.  Nu är det andra galna saker som händer och för mig har det varit bra med en lugn vecka på jobbet. Mer om det senare.

Började veckan med lite shopping med Vilma på måndagskväll. Det är alltid kul att ha med henne när man ska handla kläder. Hon har sån koll. Blir alltid nånting handlat när hon är med. Dessutom tycker hon det är kul.

Igår hade vi avslutning med Joyvoice. Vi hade en liten konsert på en halvtimme där vi sjöng höstens låtar. Det gick riktigt bra å det var många å lyssnade. Tom Vilma å hennes kompis Sally kom å lyssnade.

Nu hoppas vi VERKLIGEN att det blir en kör även till våren. Så  gå in å anmäl er ni som bor i närheten av Burträsk! www.joyvoice.se där finns alla körer, sen är det bara att leta efter den som är närmast. Även ni som inte bor i Burträsk men vill sjunga ska kolla såklart , körerna finns i nästan alla städer. Det är ju så KUL å alla kan va me.

I kväll kör jag höstens näst sista Multispinning, så jag ska ta i lite extra tror jag, och imorgon fyller min älskling 42! Å det ska firas såklart.

Jag passar på att lägga upp en gammal bild som ideligen dyker upp i mitt Facebook flöde. Bilden är från våren 2013 och Jimmys första officiella besök i Rödå på den numera nedbrunna ”lönnpuben” .

Vi ser båda så himla unga ut, å Jennie är en klass för sig som vanligt.

 

Kommentera här: