Urban, Vilhelmina, Blenda...

...så ska sommaren lända.
 
Ja se . Gamla Bondepraktikan. Jag hoppas inte det stämmer för då får vi en sisådär sommar. 
Veckan har varit blandad. Sol, regn, blåst och dimma....
Jag har kört hoj till jobbet två dagar och även om det regnat så är det som härligt. Idag lämnade jag dock hojen hemma eftersom det var ganska mycket dinmma på morgonen, och det är nåt jag inte gillar att köra i.
 
En kostig vecka med en röd dag mitt i. Men det är ju så på våren. Och alltid lika bökigt på jobbet med alla transporter och företag som håller stängt å stänger tidigare än vanligt.
 
Jimmy har varit på resande fot i veckan, så jag har varit HELT ENSAM I HUSET!!!!
2 hela dagar har jag fått rå om mig själv och kunnat låsa dörren och spela piano!
Helt underbart! Vilma å Dennis är på studentveckan och Petter hos sin mamma. Jag har tränat, Yogat och bara njutit av ensamheten tillsammans med katten.
Idag kommer några av dem hem igen och ordningen är återställd med allt vad det innebär.
 
Jag hade egentligen tänkt åka till Luleå i helgen och hälsa på Ingela, men det blev inte av, så det får bli en trädgårdspyssel helg istället om vädret tillåter. Nästa vecka är det studenten så det blir en hel del att fixa inför det också. 
Nu får ni ha en bra långhelg alla. jag jobbar fredag , så för mig blir det lite hattigt. 
Ikväll har vi "uppsjungning" med Joyvoice. Det ska bli spännande, sen är även onsdagarna fria.
Sommaren är på väg och jag längtar! EN månad kvar till semester...
 
Jag försöker hitta de få fördelar som finns med att Jimmy är borta så det ska kännas bättre, en av dem är att få ha katten i sängen, vilket vi aldrig har annars. Det är mysigt
 
 
 
 

Kommentera här: