Jag är intresserad av framtiden, jag kommer att tillbringa resten av mitt liv där - Charles Franklin Kettering

Under samtalen jag haft genom åren  med Dr B och Dr D, för att komma vidare när jag kör fast i livet, har jag samlat på mig lite olika verktyg som är bra å ha och som jag brukar försöka använda mig av. 

En stor del av mitt arbete handlar just nu om vad jag ska använda all min lediga tid och energi till nu när Jimmy börjat resa och jag blir ensam i huset mer.   

Jag måste försöka hitta tillbaks till att trivas ensam med mig självt och att ha saker att göra som inte kräver att jag bokar upp mig vissa kvällar och tider, utan sånt jag kan göra de gånger jag blir ensam helt enkelt. 

Risken att jag skall trampa runt och vara rastlös kan ju vara stor om jag inte har nåt att göra och eftersom jag inte är nån TV människa så är det inte heller troligt att jag skall spendera alla kvällar i TV soffan, även om jag kan mata serier på Netflix  och spela HayDay på telefonen en hel kväll. Men jag vill jag inte göra det alla kvällar.

När jag flyttade ihop med Jimmy var det just för att få vara nära honom och som jag flera gånger skrivit blev det som konstigt när han började vara borta så mycket.  Jag var arg, frustrerad, kände mig övergiven och ensam. Och visst är det tråkigt när han är borta, men jag måste ju bara gilla läget och försöka göra nåt bra av det. Jag kan ju inte gå å längta efter att han skall komma hem hela tiden och hänga upp mig på det. Men alla förändringar tar mer eller mindre tid och för mig har detta tagit tid och varit jobbigt.

Nu är det vår å sen sommar och det finns massor att pyssla med , men det kommer en höst. Och precis som på Sunkmammans vanliga vis vill jag vara förberedd för att inte hamna i samma dåliga och destruktiva spinn som i höstas / vintras.

Jag har nämnt detta i tidigare inlägg att en ide var att försöka hitta nåt nytt intresse, men jag vet inte riktigt vad.

Jag har funderat och funderat och grävt i mitt inre på vad jag vill göra. Träna mer än jag redan gör känns inte som ett alternativ. Jag utforskar däremot mina gränser på det området med nya träningsprogram, nya idéer och lite annat.

Eftersom jag absolut inte är en tävlingsmänniska så känns inte nåt lopp eller annan tävling som mål så lockande, nej det måste vara nåt kreativt, men ändå lugnt.

Jag minns mitt engagemang i MC kortet för 2 år sen. Där visade jag mig själv prov på en extrem uthållighet, målmedvetenhet och mental styrka som jag inte visste jag hade. Från inställningen att ”jamen jag kan ju övningsköra i 5 år på lämpan å sen ser vi väl vad som händer ” till att på 4 månader plöja mig genom all teori och alla tester och sen ha kortet i handen .

Jag har funderat mycket på detta under vintern / våren och jag har så smått börjar locka fram lite andra färdigheter ur mitt inre . Jag nämnde piano och rita som en av idéerna, och jag har faktiskt gått så långt att jag beställt en pianokurs på nätet.  Men eftersom jag inte vill öva, traggla å spela medans nån annan är i huset är det inte nåt att tänka på än. Jag får lägga det åt sidan till hösten istället.  Kan ju vara bra å ha. Ritandet är åxå nåt jag börjar lite smått med. Men det kräver ju inspiration och det måste komma av sig själv. Men jag känner att det kliar lite i fingrarna faktiskt, så ibland åker blocket å pennorna fram.

Sen har jag testat Yoga nu , för kanske inte första gången i livet, men mer på mitt eget sätt. Jag hittade ett program som passade mig och det var faktiskt riktigt härligt!

När jag jobbade på hälsohemmet i slutet på 90-talet höll jag på med Tai chi en hel del, men det blev som så mycket annat jag höll på med då. Jag skulle lära ut och hålla klasser i det och då tappade det liksom funktionen för mig själv och jag har inte hittat tillbaks till det igen, trots att jag gått några utbildningar för egen del efter det.

Yoga har varit ett stort NO NO för mig tidigare. Helt enkelt för att jag inte tyckt det passat mig då jag testat.  Men jag tänkte ge det en chans nu att lära mig i min egen takt och där jag inte behöver göra det på en speciell tid eller plats. Kan nog måsta gå på nån Yoga klass i höst för att få till det, men det finns ju i Skellefteå så passande på 360 där jag har kort.

Kanske man kan stå på hövve en vacker dag. Inte för att det är målet, men man kan ju fantisera. Blir ju lite inspirerad av Paulo Roberto som jag följer på instagram. Han är ju bara ett år yngre än mig å även om han tränar sjukt mycket så lägger han en hel del tid på Yoga , vilket verkar hålla honom smidig och rörlig.

Vi får väl se hur det går. Jag jobbar vidare så länge…

Vi får väl se om det kan bli nån sånhär snygg Yoga bild på mig i sommar haha

Kommentera här: