Tärnaby

För typ 12e året i rad fick jag återse denna härliga, men dock lite avsomnade fjällby.
2006 åkte vi med  ett gäng glada Rödå bor upp till Tärna , för att det inte fanns ledigt boende  i Hemavan. Ida fyllde 8 medans vi var där och det var nog första fjällresan för tjejerna, men efter det var vi upp vecka 12 eller 13 åren efter också för vi blev så förtjusta i skidåkningen just i Tärnaby. Brantare och roligare åkning och mindre köer än i Hemavan. 
2009 köpte jag och Peter en lägenhet mitt i Anja backen, en lägenhet som han för övrigt har kvar än. 
Efter jag å Peter separerade har jag  varit uppe och bott på andra platser, men det är Tärnaby jag  återvänder till. Senaste åren har vi bott i JWs fina stuga mitt i Hasselbacken.

Sällskapet denna gång var samma som de senaste åren, Ronny, Anna och Isak. Petter valde att stanna hemma denna gång. Men vi andra hade trevliga dagar i backen.

Härlig skidåkning blev det både i och utanför pisten. Vi hyrde skidor på fredag så vi kunde vara i lössnö och åka och det var en kul upplevelse. 

En del andra Rödå bor var också i krokarna och på fredagskväll besökte vi  Yttergrens  i deras nya stuga i Konäset. Jättefint!

Lördag var det ömsom storm och ömsom sol och vi åkte några åk på fm, sen blev det ut i storm/solen på em på en promenad.

Härliga dagar med ovanligt mycket sömn, god mat, trevliga vänner , massor av skratt och ett fantastiskt boende. 

Nöjd å glad kastar jag mig över nästa vecka som för min del innebär en hel del  träning, ett Jimmy, Vilma och kattlöst hem, då Jimmy befinner sig  på resa och resten  i Ostvik.

Men dagarna går ju fort nu och till helgen skall klockan ställas om och då känns det ännu mer som vår!

Lite bilder från helgen 

Off pist.. Precis när jag skulle ta en bild kom Stefan och kraschade, så han fick bli fotomodell i snön 
Lite folk och fin manchester
Lördag bjöd på varierat väder. Denna och nedan bild är tagen med en kvarts mellanrum...
( Annas bilder)
Samma med nedan bilder, från storm till sol inom en halvtimme
Vi såg knappt nånting när vi promemerade ner på affären.... 
Strax efter det gassade solen....
 
 
 
 

Kommentera här: