Slöa Sunkmamman

Ja jag är ju inte alltid i farten , även om många verkar tro det. Jag ligger pall ganska mycket mellan varven, å då kollar jag på i första hand Netflix. ”vanlig” TV ser jag däremot inte så mycket av . 

Jag ser ju en del på serier…

Tänkte inte lägga ut texten så mycket om vilka serier som är bäst, det är ju en smaksak. Men jag har varit duktig å nött igenom några, och dessa är väl dom jag hittills tyckt varit bäst ” Breaking Bad” ,  ”Orange is the new black” och ”The Americans”  som är på 5 å 6 säsonger vardera…. Har nu börjat med ”Suits” som är på 8 säsonger.” och den verkar lovande .

Klämmer emellan med lite annat , jag kan verkligen rekommendera  denna : ” Dirty John”

https://www.imdb.com/title/tt7945720/

Den är bara på 1 säsong, 8 avsnitt, och bygger dessutom på en sann historia som finns som en 1,5 timmes dokumentär som heter ”Dirty John, the dirty truth” som nästan är ännu hemskare än serien.

Förutom det så följer jag ju såklart ”Bonusfamiljen” på SVT Play som jag tycker är riktigt bra!

Utbudet på Netflix är som outtömligt för en Sunkmamma som jag. Det finns ju nästan allt där. Dokumentärer, filmer, serier…

Enda problemet är att vårat konto bara kan ses av 2 personer samtidigt, och både Ida och Vilma ser ju serier där, så ibland krockar det... då får man snällt vänta på sin tur…

Mysigaste Netflix sällskapet. Hon kommer ofta å lägger sig med mig när jag ligger i sängen. Annars föredrar hon att se TV med Jimmy och sova med Vilma....

 

Kommentera här: