Man hinner med nästan hur mycket som helst, om man bara inte gör sig nån brådska - Gösta Ekman d.ä

Hektiska dagar i veckan…

Jimmy fick ju för sig att resa även denna vecka, men då är han ledig onsdag och torsdag istället. Vilket är bra med tanke på festen vi skall ha på Midsommar. Det är en hel del att fixa å trixa med inför den.

Helgen blev en riktig arbetshelg. Vi var ute sent både fredagskväll å lördagskväll å grejade på gården. Jimmy målade å jag fixade med annat. Det var som trevligt ändå.

Ida å Uffe kom på lördag och det var mysigt att ha henne hemma. Vi släppte allt en stund på lördag och tog en tur på Långnäset med kidsen å Pepsi såklart. Hon blev kvar över helgen hos oss. Det blev ett dopp också. Till och med Vilma doppade sig  för första gången i år.

Vi hade genrep med Joyvoice på söndag inför midsommar och det gick hyfsat, eller så bra som det ska gå på ett genrep.

Igår besiktade jag hojen, och den gick igenom! Jag var faktiskt lite nervös inför det. Första gången jag besiktar den. Men nu kan jag köra 2 år innan det är dags igen. Var som kul när jag kom in på Bilprovningen, för det var Nicke som besiktade. Han var min körlärare när jag tog kortet för 2 år sen. Han tyckte hur som helst att min älskling var så himla fin å kul å köra och välskött. Det känns ju bra.

När jag for hem på måndag eftermiddag hann jag precis parkera den innan första åskknallen. Sen åskade å regnade det hela kvällen. Jag var på Yoga också och det var faktiskt lite mysigt med ovädret utanför. Första gången jag provade Yin Yoga. Ont gjorde det när vi böjde å knölade ihop oss i omöjliga ställningar, men resultatet blev att jag kunde somna helt utan smärta. Verkligen bra.

Sent ikväll kommer Jimmy hem så nu är det bara att ladda upp för midsommar. Vårt ”Garden Party” ska bli riktigt trevligt hoppas jag.

7 arbetsdagar kvar innan semestern. Bästa tiden på hela året .

Fattigt med bilder idag tyvärr, men jag grävde lite i arkivet å hittade denna. En av de finaste midsommarbilder jag har. Från 2006

 
 
 

 

Kommentera här: