Det man gör gärna gör man i regel bra - Japanskat ordspråk

Jag jobbar vidare på att skapa minnen och saker att se fram emot. Leta nya mål och annat som får mig att se framåt.

Semestern är ännu ett oskrivet blad. Har endast 2 saker planerade samt en del funderingar. Känns som skönt att inte ha för mycket planerat så semestern blir stressig. Förr om åren tryckte jag in allt för mycket på de 4 veckor jag hade så jag var helt slut när semestern var över. Men det var på den tiden man var ung å lovande.

Jag hoppas i alla fall på en sväng med hojen nånstans men det får vädret bestämma.

Jag på tjejerna ska försöka få oss iväg en weekend på nåt ”inte så långt bort ställe” i år. Vet ju inte hur Vilma har det med ledighet och pengar, så vi får vänta med nåt mer avancerat till nästa år. Då spånar vi på en vecka utomlands eller nånting. Jimmy är ju inte så överdrivet sugen på att åka iväg så mycket när han reser så pass som han gör i jobbet numera. Men jag är ju bara hemma, så för mig känns det mer lockande.

Hemmavid har jag planer i huset, men dom törs jag inte prata högt om än. Dom är i min skalle än så länge. Jimmy blir galen om jag kommer med nya projekt när han är mitt uppe i husmålning och planering för vår carport som skall byggas i sommar (är det tänkt) .  Det bästa jag kan göra är att presentera en färdig idé som, han sen kan få se på och tycka till om. Sen har jag en del annat pyssel på G som jag tänker göra utan att fråga hahaha.

Nu är det snart helg och då blir det att förbereda så mycket det går för Midsommar och vårat Garden Party

Såhär i Skolavslutningstider svänmmar sociala media över av bilder på lyckliga och finklädda sommarlovsbarn.

Även idag kom ett minne på FB upp från skolavslutningen 2012, det är 7 år sen, samma sommar som jag började Blogga!!! ( har jag skrivit så länge???)  å samma år som vi flyttade till Vindeln på hösten. Av naturlga skäl var min skalle så upptagen av allt annat att jag inte riktigt minns när vi tog denna bild. Men fina tjejer är det hur som helst om än lite buttra även på denna bild. Ida är 14 och Vilma 12 år. Vilmas sista skolavslutning på Rödå skolan.

 

Kommentera här: