Det är en vacker sed att kyssa sina barn godnatt, om man nu kan hålla sig vaken tills de kommer hem – Pekka Langer

Ja då har dagen kommit så den sista av mina 2 flyttar hemifrån. Nu blir det ju en liten ”mjukstart” eftersom Vilma fortfarande har sommarjobb i Burträsk, och kommer vara hemma av och till fram till hösten, men ändå. 

Ytterligare en bit av navelsträngen klipps av och nu är hon snart på egna ben.

När Ida flyttade så blev det ju till sin pappa, när hon skulle börja gymnasiet och vi flyttade till Burträsk 2014, å den känslan var jättejobbig, men när hon sen flyttade till egen lägenhet 2017 så märkte jag inte så mycket av det, för det blev som ingen skillnad för mig, förutom den att jag numera kan sova hos henne när jag är i Umeå och vi kan hänga på ett helt annat sätt än när hon bodde hos sin pappa.

Att Vilma nu flyttar känns också bra på ett vis eftersom hon kommer bo 1 minuts promenad väg från mitt jobb, och (än så länge) har hon sagt att jag gärna får sova över där om jag vill. Vilket jag också kommer göra när Jimmy är å reser och jag inte ser nån anledning att åka hem.

Men dock…. Fortfarande när hon är 19 och Ida 21 så skriver vi alltid Godnatt till varandra varje kväll, hur länge ska man göra det?

Jag pussar alltid Vilma på huvet på kvällen och på morgonen när hon är hemma och nu blir det ju som konstigt med det också.

Men det är bra att hon vill stå på egna ben även om det är med blandade känslor både för henne och för mig.

Nu är det grabbarna kvar hemma och dom kommer ju å går lite hur som, och har inte alls samma närhet till oss som tjejerna har. Hux flux har dom också flyttat å jag och Jimmy blir ensamma kvar i det stora huset.

Nu är det i alla fall SEMESTER!!! Som jag längtat! Jag känner mig ganska trött å slut så det ska bli skönt att få 4 hela veckor ledigt! Det var några år sen jag hade så läng sammanhängande semester…

Nyckeln till Vilmas nya liv 

Kommentera här: