Januari

Den brukar ju kallas årets fattigaste månad, å så kanske det är . Julklapparna har grävt djupa hål i plånboken, om man nu köper så många såna. Vi är ganska sparsamma med julklappar i våran familj och det tycker jag är skönt. 
Januari är iallafall en lång månad och den brukar vara kall åxå, iallafall här uppe. Men det bästa med Januari är att ljuset kommer tillbaks. Det brukar märkas ganska direkt. Dagarna blir längre och längre och nu när julpyntet åkt ut så känns det ännu mer som våren är på väg.
Tjejerna har varit i Svanstein hela helgen och dom verkar ha haft det bra där. Skoter och skidåkning bland annat. Själva har vi börjat året bra tycker jag.
Vi blev bjudna på middag hos Victoria och Lars på torsdag kväll. Blev som en trevlig kväll tillsammans med ett annat par, som iallafall jag inte känner så väl, så det var trevligt.
I Lördags var jag och Jimmy på bio. Vi såg "Bohemian Rhapsody" och det var en rikigt bra film... 
Sen har vi matat igenom alla 8 avsnitt av "Dirigenten" på C More. Mycket bra serie. Den kan jag rekommendera!
Jag har druckit massor av alkoholfritt bubbel och botaniserat runt på Systembolaget efter nya spännande drycker. Det finns väldigt mycket att välja på och det är ju alltid trevligare att ta ett glas bubbel på fredagkväll än att bara dricka Loka, även om det fortfarande är en av mina favoriter. 
Det jag kommer sakna mest är nog whisky. Men jag tänkte faktikt unna mig en sån nån gång ibland, bara för att det är så gott! Det andra kan jag vara utan.
Nu är det dags att gå isäng för att ladda för den första "svart veckan" på länge. Jag har tänkt försäka dra igång mina pass efter denna vecka , så det är bara att gräva ner sig i det i veckan.
 
Har inte fotat en enda bild på jättelänge. Måste skörpa mig där å blir bättre på det. Kanske försöka ta lite mer bilder på mig själv åxå. Jag är jättedålig på det.
Här kommer iallafall ett tips på ett riktigt gott alkoholfritt bubbel som kostar 45 kronor flaskan på Systembolaget och är riktigt bra!
 
 
Fruktig, något blommig smak med inslag av päron, honungsmelon, gröna äpplen och citrus. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: