Påsk

Denna härliga årstid!
Ljuset, färgerna och så ledighet på det. Kan inte bli bättre!
Ida är återställd från operationen, jag lämnade henne i Umeå i tisdags och nu är hon på väg ner till Jönköping på Elmia med vänner.
Vilma ska jobba på kiosken i Påsk så hon blir hemmavid. Jag har varit i Rödå och kört ett gympapass med den härliga gruppen där och lämnat Idas katt Uffe hos mamma å pappa och Uffes bror och mamma över påsk.
Jimmy har kommit hem efter en resa till Valbo så nu är det bara att sova, vila och njuta ett par dagar. 
Drog på mig en förkylning i början av veckan, men det verkar vara en lättare variant av "mancold" så jag är redan på bättringsvägen. Gårdagens pass i Rödå gjorde varken till eller från, så  det är nog ingen fara med den. 
 
Nu får ni ha en bra påsk alla. Jag drar till Blåkulla i vanlig ordning i em. Kvast å katt står redo när jag kommer hem från jobbet i em. 
 
Bjuder på en underbar bild av mamma å pappas katt Grålle, som är en bror till Uffe. Han la sig under soffan å spelade död när Uffe kom . Jag hoppas dom minns hur kul dom hade sist dom träffades. Men sen sist har båda kattpojkarna kastrerats och det kan ju kanske ställa till det för dem. Lite fräs och gräl blev det, men inte alls lika som när våran katt och Uffe träffades. 
 
 

Kommentera här: