Halsmandlar och ny cykel

Oj, vilken hektisk vecka det blev, på en del sätt, på andra inte…

Ida bor hemma hos oss med Uffe-katt medan hon läker ihop efter sin operation av halsmandlarna.  Det är skönt att ha henne hemma även om jag tycker så synd om henne när hon inte kan äta ordentligt.

I fredags fick vi en helt  egen kväll hemma. Grabbarna var hos Camilla och Jimmy på krogen och Vilma med William i fjällen, så det var bara jag å Ida. Vi lagade mat som hon kunde äta, såg film och hade en mysig kväll i soffan bara.

På lördag monterade jag ihop min nya cykel som jag beställde i början på veckan och tog mig en tur. Härligt med en egen cykel!

Jag har ju haft en som lånats ut till alla i familjen och den är tyvärr helt paj nu, men denna kommer jag att låsa och gömma nyckeln till,  så den inte ska bli lika misshandlad som alla andra. Nu har jag  äntligen en EGEN Sjösala och den är riktigt fin. Så nu får den andra hojen lite konkurrens…

I övrigt i veckan så har jag avslutat mina pass på badhuset, sjungit ”Shallow” med Joyvoice, petat in några lunch pass på 360, tagit hand om Ida och pysslat med växthuset , putsat fönster och eldat lite Valborgs ris hos goda vänner…

I morse drog Jimmy iväg på resa igen och kidsen har Påsklov, så det lär ju va full rulle hemma. Men jag skall köra hem Ida på tisdagskväll, och sova där och ha gympan i Rödå på onsdag . Känns faktiskt skönt att få lämna huset mitt i lovet.  

Påsken har vi inga planer för än och det känns helt okej…

Min nya älskling
Lite Majbrase mys på lördag kväll
Nu är allt redo för växterna att flytta in, bara det blir lite varmare på nätterna

 

Kommentera här: